Drie kmo’s over hun strategisch gebruik van Business Intelligence
Business Intelligence is de overkoepelende naam voor het verzamelen van alle data over bedrijfsactiviteiten en -processen. Dat levert nuttige informatie op, waarmee je de concurrentiekracht van je onderneming kan versterken. Met BI Power Pack stelt technologiepartner ESC deze benadering nu beschikbaar voor kmo’s. Drie van hen getuigen over hun ervaringen.
BI Power Pack van ESC biedt een snelle start voor het gebruik van Microsoft Power BI dankzij 4 standaard rapportensets: een Sales Set, een Aankoop Set, een Voorraad Set en een Finance Set. Zo verzamel je data over je verkoop, aankoop, webshop, CRM, WMS, productie… Die verbind je met elkaar om snel en eenvoudig waardevolle inzichten te verkrijgen. Een solide basis voor je strategische beslissingen. Je hoeft het niet zomaar van ons aan te nemen. Lees over de praktijkervaring van drie kmo’s.
Business Intelligence staaft buikgevoel Decran
In een markt die elke dag verandert, moet een kmo uitgesproken flexibel kunnen reageren. Decran, een producent van deuren in staal, implementeerde Power BI om op elk moment over relevante real-timedata te beschikken. Aan de hand daarvan kan de kmo efficiënt mensen en materialen voorzien om vervolgens snel te leveren. Naast het inschatten van de werklast, leverde de Business Intelligence het management verrassende inzichten op over welke diensten al dan niet winstgevend zijn. In de woorden van Operations Manager Pieter Vangheluwe: “Vroeger baseerden we ons op historische boekhoudkundige gegevens, maar met Power BI kun je veel sneller handelen en bijsturen voor het te laat is.”
Lees de volledige case over BI en productieforecast bij Decran
Business Intelligence stuurt sales aan bij Play AV
Voor Play AV, een sterk salesgerichte aanbieder van audiovisuele technieken, zijn data essentieel om de verkoopafdeling te responsabiliseren. Met Microsoft Power Bi genereert de onderneming rapporten met onder meer het aantal offertes, de gerealiseerde verkopen, de kans op succes, de deals per verkoper, enz. Strategie & Innovatiemanager Bruno Host merkt dat zijn salesmensen de rapporten dagelijks inkijken. “Het zien van ieders verkoopcijfers werkt stimulerend. Vanuit het management willen wij ook data verzamelen over de populairste producten om zo de cross-selling te boosten.” Op termijn wil Play AV aan de hand van Business Intelligence zelfs verkooptrends voorspellen en de klantentevredenheid in kaart brengen.
Lees de volledige case over sales dashboards bij Play AV
Business Intelligence geeft Vervaeke wind in de zeilen
Vervaeke verwerkt zeilen voor de industriële, agrarische en architecturale sector. Dit bedrijf is al enige tijd bezig met het koppelen van alle systemen aan een Power BI datamodel. Voor CEO Kristof Blockeel is het bepalen van het Power BI-model cruciaal: “Eerst komt de visie, pas dan kan je beginnen connecteren. De kracht van Power BI schuilt in het samenvoegen van data uit ERP, CRM, Acces, enz. Iedereen in het bedrijf, van salesmanager tot productie, van CEO tot monteur, kan de data inkijken en analyseren. Om vervolgens de juiste beslissingen te nemen.”
Lees de volledige case study van Vervaeke
Business Intelligence is een sleutelfactor voor data-driven bedrijven. Wil je graag meer vernemen over de mogelijkheden van Power BI? Neem dan zeker contact met ons op of onderstaand formulier invullen.
Contactinformatie
Stel een vraag
aan een specialist
Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.
Ook interessant
Inti De Ceukelaire (Chief Hacker Officer): “Er is altijd een zwakke schakel”
Hacken zit Inti De Ceuckelaire van jongs af in het bloed, maar hij deed dit nooit om ie...