Deze CRM voor de industrie loodst je vlot door de nieuwe industriële revolutie
Goed klantrelatiebeheer is essentieel. Dit geldt voor alle sectoren en niet in het minst voor de industrie. Een goed CRM in deze sector is dus geen overbodige luxe. Zo’n degelijk CRM heeft trouwens nog andere voordelen.
Next level klantenbinding
Niemand ziet het graag komen, maar je kan er wel mee te maken krijgen: een klacht van een ontevreden klant. Dit goed managen is cruciaal. Efficy CRM zorgt ervoor dat ook deze belangrijke stap in het klanttraject verloopt comme il faut. Verzoeken kunnen vlot verwerkt worden en je kan makkelijk antwoorden op maat maken. Resultaat? Trouwe klanten!
Trelleborg, dat een wereldwijd distributiekanaal beheert, is alvast positief:
“Onze verkopers zijn nu uitgerust met een tool die hen in staat stelt om offertes te genereren die specifiek zijn voor elke klant. Daarnaast kunnen ze de offertes opvolgen, net zoals de bestellingen, facturen en leveringsbonnen die in ons ERP worden verwerkt.”
Focus op de (juiste) business
Automatisatie helpt je om te focussen op de business zelf en minder kostbare tijd te verliezen. Dankzij de integratie met kantoorautomatiseringstools is er voor je verkopers veel tijdwinst. In een paar klikken kunnen zij bijvoorbeeld verkoopvoorstellen versturen door het gebruik van documentsjablonen.
Uiteraard geef je graag prioriteit aan die offerteaanvragen die het interessantst zijn voor je business en je bijvoorbeeld de grootste marge opleveren. Met deze oplossing kan je scoringsfuncties gebruiken om zo prioriteit te kunnen geven aan de juiste projecten.
Valorema, Europees specialist in het recycleren van industrieel afval, is in ieder geval overtuigd:
“Efficy is een voltijds “persoon” geworden, volledig geïntegreerd en essentieel voor ons bedrijf!”
CRM voor de industrie bevordert samenwerking
Dikwijls werkt men in de industrie met projectgroepen. Om de activiteiten vlot te laten verlopen is het uiteraard essentieel dat alle teamleden vlot kunnen samenwerken, toegang hebben tot dezelfde documenten en overzicht hebben op alle deadlines. Deze CRM-oplossing van Efficy voldoet aan de noden van deze sector en bevat specifieke functies voor een betere samenwerking tussen de teams zoals:
- Project management
- Document Management
- Notificaties & Alarmen
Eyes-Road, het interprofessionele platform van de optische industrie, spreekt duidelijke taal over deze oplossing:
“Naast deze 360-graden visie op het traject van de klant, vergemakkelijkt de volledig geïntegreerde tool ook de uitwisseling binnen het Eyes-Road team: we zijn met zes medewerkers, verspreid over heel Frankrijk; met een volledige SaaS-oplossing kunnen we allemaal op hetzelfde informatieniveau zitten. Efficy is het cement van onze samenwerking geworden.”
Lees meer over de CRM voor de industrie van Efficy.