anr-banner.gif

De kracht van Exact Assistant

Niet harder werken, maar slimmer. Dat is het motto van softwareontwikkelaar Exact. Daarom maakt het bedrijf al sinds 2017 gebruik van artificiële intelligentie (AI) in zijn bedrijfssoftware. Met de lancering van Exact Assistant breekt een nieuwe fase aan. Waar AI voorheen vooral taken automatiseerde op basis van machine learning, kan de technologie dankzij generatieve AI nu ook de dialoog aangaan met de software-gebruikers. Het resultaat? Sneller, efficiënter en kwalitatiever werken.

De bedrijfssoftware van Exact kon met behulp van AI voorheen al automatisch facturen verwerken, betalingsherinneringen sturen en prognoses maken. Exact Assistant gaat evenwel nog een stap verder. Deze generatieve AI-tool doet binnen Exact Online dienst als persoonlijke assistent, aan wie je als gebruiker al je vragen kunt stellen. Bovendien geeft hij proactief meldingen wanneer de tool iets opmerkt dat niet lijkt te kloppen. Zo voorkom je onnodige fouten en verhoog je de kwaliteit van werken.

Exact Assistant: 24/7-support en handige notificaties

Exact Assistant is een conversationeel gedreven tool. In gewone mensentaal wil dat zeggen dat je ermee kunt communiceren. Als je gebruik maakt van Exact Online, heb je de assistent 27/4 tot je beschikking en kan je hem eenvoudig oproepen. Bovendien geeft Exact Assistant je proactief meldingen en denkt hij met je mee om problemen op te lossen. Dit zijn alvast vier nuttige toepassingen voor gebruikers.

1. Je krijgt hulp bij het navigeren door het platform

De assistent wijst je de weg naar de locatie in Exact Online, waar je onmiddellijk aan de slag kunt met je werkzaamheden. Dat bespaart je heel wat tijd, zeker gezien de vele functionaliteiten van de uitgebreide pakketten van Exact.

2. Exact Assistant helpt supportvragen te beantwoorden

Exact Assistant geeft het antwoord op al je vragen over het gebruik van de software. De tool doorzoekt voor jou de Exact Online-kennisdatabase. Op basis van alle relevante documentatie formuleert hij een antwoord op je vraag. Ervaring leert dat supportmedewerkers dit niet beter doen, terwijl je met de assistent echt over 24/7-support beschikt.

3. Je ontvangt proactief actie-gestuurde notificaties

Exact Assistant denkt met je mee, helpt fouten te voorkomen en problemen op te lossen. De tool kan bijvoorbeeld afwijkingen in boekingen aan jou melden. Een factuur van een klant van € 5.000,- in plaats van de gebruikelijke € 500,-? Je ontvangt meteen een melding. De generatieve AI-tool laat je ook weten of klanten hun rekeningen op tijd betaalden en helpt je met het verzenden van aanmaningen.

4. Vergaderingen of klantbezoeken voorbereiden met Exact Assistant

Tot slot helpt Exact Assistant je bij het voorbereiden van vergaderingen of klantbezoeken, door je relevante en waardevolle informatie over je klanten te bezorgen. De assistent baseert zich niet alleen op informatie uit Exact Online, maar combineert die met door Exact toegelaten externe bronnen. Dat kan bijvoorbeeld gaan om sectorrapporten van banken en sectorfederaties. Zo ben je supersnel van alles op de hoogte.

Snel meer mogelijkheden

Exact Assistant blijft zich ontwikkelen. In de nabije toekomst wil Exact de assistent uitrollen in de mobiele versie van Exact Online en in andere softwareproducten. Er volgen zeker nog nieuwe functionaliteiten. In 2025 zullen we op dat gebied grote stappen zetten. Denk aan opties als het opstellen van offertes op basis van vergader- en bezoekverslagen, met inbegrip van het aanmaken van taken, gekoppeld aan de juiste collega’s.

Je merkt het, met Exact Assistant beschik je over een persoonlijke assistent, waardoor je sneller, efficiënter en beter werkt. Zo profiteer je van de kracht van generatieve Artificiële Intelligentie. Meer weten? We vertellen je er graag alls over.

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Exact

Meer weten?

Exact

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Exact
  • Koningin Astridlaan 166
    1780 Wemmel
  • 080097631

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials