anr-banner.gif

“De CRM-oplossing van Salesforce biedt een 360°-overzicht van onze processen”

Diverse overheidsniveaus stimuleren innovatie. Voor ondernemingen is het evenwel onbegonnen werk om de vinger aan de pols te houden van alle bestaande subsidies en fiscale aftrekmogelijkheden. MoneyOak maakte er zijn corebusiness van. Met succes, want de organisatie barst zowat uit haar voegen. Partner Hans D’Olieslager getuigt hoe CRM het groeiproces beheersbaar maakte. (foto: Salesforce)

“MoneyOak werd in 2016 in België opgericht,” vertelt D’Olieslager. “De focus ligt op het begeleiden van ondernemingen bij de financiering van innovatie in de brede zin. Dat gaat van het formuleren van de aanvraag, over het uitgebreid rapporteren tot en met het afsluiten van het subsidiedossier. Vandaag zijn we marktleider en ook actief in Frankrijk, Spanje en Polen. Om die internationale groei in goede banen te leiden hadden we nood aan een kwalitatieve CRM-oplossing.

Drie hefbomen voor innovatie

De regionale, federale en Europese overheden ondersteunen R&D-initiatieven. Dat kan in de vorm van subsidies, een gedeeltelijke vrijstelling van bedrijfsvoorheffing of de fiscale aftrek van innovatie-inkomsten. “Het nagaan van de ontvankelijkheid en de kans op succes van een dossier vergt veel tijd en energie. Gedurende het volledige traject ontleden onze specialisten het innovatieve karakter van de programma’s of projecten. MoneyOak hanteert een ‘no cure, no pay’-aanpak. Pas nadat de klant zijn financieel voordeel verworven heeft, rekenen wij een succespercentage aan.”

De meest complete CRM-oplossing

MoneyOak kende enkele jaren van indrukwekkende groei. Voor het structureren en standaardiseren van de interne processen was er weinig tijd. Hans D’Olieslager: “Al spoedig merkten we dat de free tools, waarmee we ons behielpen, niet langer voldeden. Een CRM-tool drong zich op. Eind 2020 evalueerden we het marktaanbod en praatten we met drie toonaangevende spelers. De CRM-oplossing van Salesforce stak er bovenuit. Kwalitatief, personaliseerbaar, schaalbaar, en vooral volledig. Ook doorslaggevend: voor de selectie van onze prospects maken we gebruik van een aangekochte database. Enkel Salesforce kon dat bestand integreren in zijn CRM.”

CRM als centrale schakel in de processen

Salesforce bracht MoneyOak in contact met Novera Solutions, een ervaren implementatiepartner, die zich goed inwerkte in de organisatie. Met hun hulp implementeerde het team alvast de salesprocessen, het projectmanagement en de facturatie. De luiken ‘surveymanagement’ en ‘communities’ zullen nu snel volgen. “Na een dik jaar plukken we al de vruchten van onze CRM,” besluit D’Olieslager. “Voor de opvolging van een dossier van a tot z moet je toch een periode van drie tot vijf jaar rekenen. Dankzij Salesforce missen we zo goed als geen renewals van contracten meer. En dat is maar een van de vele voordelen van het totale procesoverzicht dat CRM ons biedt.”

Wil jouw kmo ook van start gaan met CRM? Download hier het volledige CRM-handboek van Salesforce. Of neem contact op met onze specialisten via onderstaand formulier.

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Salesforce

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Salesforce

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials