CRM voor sales: boost je verkoop op deze 5 manieren
Een CRM enkel handig om de interne efficiëntie bij moeizame klantrelaties te verbeteren? Helemaal niet! Bij optimaal gebruik zorgt een CRM voor een vlotte samenwerking tussen de verkoop- en marketingactiviteiten met een boost in de verkoopcijfers als gevolg. Absoluut de moeite waard dus.
CRM voor sales: whitepaper
CRM (Customer Relationship Management) staat voor verschillende methoden en tools om je relatie met klanten en prospecten te onderhouden. Een CRM is zowel voor grote als kleine bedrijven én je kan zelfs een CRM per branche implementeren. Maak je gebruik van een goed gebouwd CRM-systeem? Dan wordt het werk van je verkoopteam een stuk eenvoudiger. Maar er is meer: dankzij een domino-effect zal je de positieve impact hiervan voelen in het hele bedrijf en zal je meer winst behalen en kosten kunnen besparen. CRM, zeker de moeite waard dus.
Met een CRM je verkoopcijfers verhogen dankzij een succesvolle integratie in je dagelijkse bedrijfsprocessen? Dankzij de 5 tips van Efficy die hier al kort aan bod komen, en uitgebreid besproken worden in de whitepaper zal je dit snel kunnen realiseren. Heb je na het lezen van de volledige whitepaper nog zin in meer? Efficy geeft op hun blog nog enkele andere manieren zoals beter lead management.
5 tips om je verkoop te boosten
Haal alles uit je CRM dat erin zit en implementeer deze 5 tips qua CRM voor verkoop van Efficy, een bedrijf dat CRM-oplossingen van Belgische bodem op maat van kmo’s aanbiedt:
- Deel informatie en heers
Naadloze informatieoverdracht zorgt voor meer winst. Alle informatie in 1 platform? Dat heeft verschillende voordelen. Je leest ze natuurlijk in de whitepaper.
- Klantgegevens = nuttige informatie
Alle klantinformatie wordt centraal opgeslagen en is snel voor iedereen toegankelijk. Hiermee kan je dan doelgericht aan de slag. Je kan bijvoorbeeld in 1 klap een probleem oplossen en een kans voor up-selling ten volle benutten.
- Analyseer en signaleer verkoopkansen
Dankzij geïntegreerde analysefuncties kan je je prestaties vergelijken met de concurrenten én met het verleden en direct al voorsprong nemen op de concurrenten.
- Automatiseer en zorg voor een goed geoliede verkoopmachine
Er zijn verschillende dagelijkse taken die door een CRM veel eenvoudiger kunnen worden gemaakt. Efficy CRM kan met slechts 1 klik verkoopprognoses genereren die zijn gesorteerd op tijd, accountmanager of productcategorie. Dit is slechts 1 voorbeeldje. Uiteraard vind je er meer in de whitepaper.
- Geef je klantentrouw een boost
Loyale klanten zijn van vitaal belang en het is erg belangrijk om in te zoomen op de redenen van verloop. Het interactielogboek is hierbij erg handig. Wat hier de meerwaarde van is, lees je in de whitepaper.
Smaakt dit naar meer? Download de gids en lees de gedetailleerde info om je verkoop te stimuleren met een CRM.
Contactinformatie
Stel een vraag
aan een specialist
Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.
Ook interessant
Inti De Ceukelaire (Chief Hacker Officer): “Er is altijd een zwakke schakel”
Hacken zit Inti De Ceuckelaire van jongs af in het bloed, maar hij deed dit nooit om ie...
Interessante bedrijven
XsolveIT