Over het netwerkgehalte van 3W
Naast strategische punten als digitale HR-tools en brand awareness, zet 3W dit en volgend jaar ook in op het eigen netwerkgehalte, gebaseerd op een netwerk van highlevel-mensen over alle sectoren heen.
Wij willen al onze Interim Managers persoonlijk kennen, onder meer door doelgerichte diepte-interviews en de organisatie van netwerkevents, rondetafelgesprekken en de 3W Academy. Al deze events bestaan uit een inhoudelijk en een netwerkgedeelte om zowel up-to-date kennis te delen alsook elkaar beter te leren kennen.
Terwijl concullega’s soms eerder in HR, IT of financiën gespecialiseerd zijn, bezit het uitgebreid netwerk van 3W alle profieltypen met expertises uit alle sectoren. Zelfs de meest specifieke of complexe niches worden in ons netwerk snel gevonden. Als een Interim Manager een opdrachtvoorstel krijgt dat hem minder enthousiasmeert, geeft hij dat door aan iemand die zich daar wel prima in kan vinden. Zo ontstaat instroom van nieuwe kandidaten vanuit dat netwerk.
Leadfee programma
In eenzelfde context is er het Leadfee programma. Interim Managers zijn zelfstandige profielen met een eigen netwerk waarin ze vaak opportuniteiten detecteren die niet altijd binnen hun profiel of beschikbaarheid passen. Wanneer die opportuniteit aan ons gesignaleerd wordt en wij er een deal mee realiseren, ontvangt de aangever een interessante vergoeding zolang die opdracht loopt.
Ecopartners
Het 3W netwerk omvat al onze stakeholders, de zogenaamde ‘ecopartners’. Het gaat om een uitgebreid ecosysteem van kennisinstellingen, businessclubs, M&A huizen, netwerkorganisaties, consultancybedrijven, overheden en sectorfederaties en commerciële organisaties waar we win-win-partnerships mee aangaan om het 3W-netwerk te verstevigen.
Buy-in Manager
3W werkt ook samen met Buy-in Manager, een platform voor managers die zich in een bedrijf willen inkopen. Vooral voor scale-ups die nog niet over de nodige middelen beschikken is het interessant om een bepaalde expertise te verwerven. Ook familiale kmo’s zonder opvolging vinden via het 3W-netwerk profielen om een management buy-in te verwezenlijken of zelfs om het bedrijf over te nemen.
Al deze initiatieven verstevigen het netwerkgehalte van 3W. We zullen hier dit en volgend jaar blijvend op in zetten.