De handige payrolltool voor jouw loonkosten en hr-administratie
Als zaakvoerder van een kmo wil jij focussen op wat er écht toe doet: jouw werknemers en jouw job. Alle administratie die hierbij komt kijken moet dan ook zo vlot en makkelijk mogelijk verlopen. Een gebruiksvriendelijke digitale tool voor jouw personeelsadministratie en loonverwerking is dan ook geen overbodige luxe. Zo helpt Acerta Connect, de payrolltool van Acerta, jou om je loonadministratie op een eenvoudige manier in orde te brengen.
Een maximale ontzorging betekent dat jij volop kan inzetten op jouw bedrijfsvoering en het potentieel van je medewerkers. En dat is waarom kiezen voor Acerta loont. De Connect-tool is een goed voorbeeld van hoe slimme applicaties jou het leven als kmo-bedrijfsleider gemakkelijker maken. Sofie Michiels, Head of Product Payroll Services, licht toe.
Vraag je gratis Acerta Connect-demo aan
Een payrolltool voor kmo’s
Dacht je dat een degelijke payrolltool is voorbehouden aan grote organisaties? Fout gedacht, want net voor een kmo is het zeer belangrijk om met een gebruiksvriendelijke tool te werken zodat de loonadministratie geen tijdrovende bezigheid meer is. Bovendien investeer je zo ook in digitalisering, wat betekent dat je investeert in de toekomst van je bedrijf!
Daarom ontwikkelde Acerta een payrolloplossing ‘Connect’. Een tool die met je meegroeit én de nodige rapporten voor je maakt. Zet je de eerste stappen in digitalisering? Dan is Acerta Connect Easy perfect voor jou. Een gebruiksvriendelijke tool, afgestemd op het loonbeheer van kleine(re) organisaties en waarbij jouw persoonlijke payrolladvisor nog steeds een controle uitvoert. Zo kan jij op beide oren slapen. Wil je al een stapje verder gaan, dan kan je werken met Acerta Connect Smart waarbij er meer functionaliteiten mogelijk zijn.
Met de nadruk op ontzorging
Bij de ontwikkeling van de payrolltool ging Acerta op een intuïtieve manier van start: wat doe je als klant zelf en waar neemt je payrolladvisor het over?
Wanneer je als kmo werkt met Connect Easy, geef je makkelijk de prestaties door via de kalender in Connect Easy. Jouw persoonlijke payrolladvisor voert nog een controle uit op de ingevulde gegevens en start vervolgens de loonverwerking.” De Easy-tool kan je overigens ook mobiel gebruiken, wat natuurlijk extra handig is. Gedaan met post-its op je bureau of losse notities die verloren gaan. Via de app heb je alles bij de hand, zelfs op vakantie!
Met Connect Smart zit je zelf meer aan het stuur. Naast de kalender kan je hier de gegevens van je werknemers aanpassen, loonelementen beheren of bulkaanpassingen doen in een handomdraai. Ook nuttige rapporten exporteer je zo uit Connect Smart.
Werk je met een ERP-systeem, tijdsregistratietool of andere systemen? Geen probleem, want de verschillende systemen worden geïntegreerd met elkaar, zodat jij maximaal ontzorgd wordt.
Alix gidst en ondersteunt
Nog een belangrijke troef van Connect Smart is dat jij werkt met dezelfde tool als je payrolladvisor. Zo begrijpen jullie elkaar perfect en kan de payrolladvisor een optimale persoonlijke service verzekeren. “Bovendien grijpt Alix, de digitale assistent van Acerta, proactief in bij de gebruikers van de Smart-versie. Alix detecteert wanneer er zich veranderingen in het dossier van werkgever of werknemer gaan voordoen, en waarvoor de werkgever actie moet ondernemen.
Typische voorbeelden zijn aflopende contracten van bepaalde duur, berekeningen van vakantiegeld of sectorale premies, de naderende loonverwerking…” Alix verwittigt niet alleen dat dergelijke zaken eraan komen, maar begeleidt en ondersteunt ook in hoe je dit het beste aanpakt. Payroll is geen makkelijke materie. De combinatie van Alix en jouw persoonlijke payrolladvisor, geeft je dan ook de nodige gemoedsrust. Acerta werk hiervoor voortdurend nieuwe scenario’s uit, en integreert ze in de payrolltool.
Je kan natuurlijk nog verder gaan dan alleen je loonverwerking te digitaliseren. Zo heeft de Connect HR Office-tool verschillende modules, die jou én jouw medewerkers het leven veel makkelijker maken. Van verlofaanvragen tot persoonsgegevens aanpassen en opleidingen registreren – het kan allemaal in een handomdraai.
>> Ontdek de mogelijkheden van Connect HR Office
Werk jij geregeld met studenten of flexijobbers? Of ben je op zoek naar een handige budgettool? Ook hiervoor heb je handige tools waar je uren tijd mee wint.
Payrolltool én bron van informatie
De payrolltool van Acerta gaat verder dan enkel de loonverwerking. Sofie ziet dan ook een belangrijke meerwaarde in de beschikbare extra’s: “In Connect worden veel data ingegeven, zodat de lonen correct kunnen worden verwerkt. Deze data vormen een ideaal vertrekpunt om rapporten en dashboards te genereren, die onze klanten kunnen gebruiken in hun hr-beleid. Denk maar aan rapporten over ziekteverzuim, het benchmarken van de loonkost of het verloop tegenover concullega’s. Kortom, zaken die goed zijn om te weten en waarmee je jouw hr-verhaal kan onderbouwen.”
Je merkt het, Acerta Connect biedt verschillende tools die jouw organisatie veel voordelen opleveren. En bovendien groeien deze mee met je bedrijf! Wil je meer weten of gewoon eens ideeën uitwisselen rond de ideale oplossing voor jouw bedrijf? Aarzel niet om contact met ons op te nemen. Of vul het formulier hieronder in.
Zet in op jouw kracht en die van je medewerkers
Starter, zelfstandige, werkgever of boekhouder? Acerta ondersteunt je met zijn totaalaanbod
Ook interessant
Investeer in de groei van je medewerkers via opleiding en ontwikkeling
De bedrijfswereld maakt een ingrijpende technologische transitie door. Organisaties moe...
Interessante bedrijven
JOULE NV
't Hooghuys