Historiek

Welkom bij KMOinsider, dé bron voor ondernemerschap en zakelijke connecties in Vlaanderen. Sinds onze oprichting in 2001 zijn we gegroeid van een printmagazine tot een bloeiend digitaal platform, waar we ondernemers informeren, verbinden en inspireren. Ontdek hoe we met onze expertise in contentmarketing en onze passie voor authentieke verhalen een community van meer dan 370.000 unieke bezoekers per jaar bereiken. KMOinsider, waar ondernemerschap tot leven komt.

Ontstaan van KMOinsider

KMOinsider is in 2001 gestart als printmagazine in de provincie Antwerpen.  Maandelijks informeerde onze redactie bedrijfsleiders in een korte “update” format van nieuwsberichten over ondernemen in al zijn facetten.  In 2004 vervoegde een eerste salesmedewerker het team en konden we het volume van aantal pagina’s laten groeien naar een maandelijkse volwaardige 84 pagina’s uitgave. We ondersteunden het magazine met een website en een digitale nieuwsbrief naar 5.000 abonnees. Vanaf 2005 werd de verspreidingsregio meer uitgebreid naar Vlaanderen.

Uitbreiding naar digitale kanalen

In 2009 startte een eerste all-round marketeer en voegde we onze social media kanalen toe in de crossmediale benadering. LinkedIn en Meta (Fb) werd ingezet inzake contentdistributie.

In 2011 realiseerde ons team een spectaculaire 10-jaar jubileumeditie van maar liefst 292 pagina’s. Veel kmo bedrijven en grotere ondernemingen hebben hierin geadverteerd. Het was terecht een mijlpaal voor KMOinsider.  De digitale newsletter groeide ondertussen naar meer dan 25.000 abonnees.

Succesvolle evenementen en mijlpalen

In de jaren 2013 tot en met 2017 organiseerde KMOinsider, het KMOconnected netwerkcongres. Het beste congres werd bijgewoond door 600 deelnemers. Het grootste event door 1903 deelnemers.

Begin 2017 besloot Patrick Moens, de bezieler van KMOinsider om meer digitaal te gaan en het digitaal aanbod aan te pakken vanuit een “branded content strategie”. Online before print werd de basis van de KMOinsider dienstverlening en we gingen aan de slag om merken duurzaam te promoten via content op het KMOinsider platform, binnen onze bedrijfscommunity.

Digitale transitie en groei van het onlineplatform

In september 2021 heeft de redactie een 20-jaar jubileumuitgave klaar gestoomd die met succes verstuurd werd naar 16.000 ondernemingen in Vlaanderen.  Deze werd ook verzonden over Vlaanderen en Nederlandstalig Brussel. Nederlandstalig, omdat we content schrijven in één landstaal.  

De focus ligt ondertussen echt op een duurzame samenwerking met bedrijven om kwalitatieve en authentieke content te maken over hun merk, hun waardes en normen en uiteraard over hun kwalitatieve dienstenaanbod voor bedrijven. Om bedrijven en bedrijfsleiders met elkaar te verbinden. Want het zijn nog steeds mensen die met elkaar business doen. Een nieuwe leverancier vinden, een nieuwe businesspartner aantrekken, je employer branding positioneren, met je verhalen ondernemers bereiken. Daarvoor staat KMOinsider.

Innovaties van KMOinsider

In 2024 voegen we nieuwe contenttypes toe in ons online aanbod. We betrekken long read artikels (lange rijke contentpages) in ons contentmodel, omdat we nog meer willen inzetten op keywords en SEO vindbaarheid. En omdat we ook aan de autoriteit van onze partners wensen te werken. Tevens gaan we podcasts toevoegen in ons contentmodel, om deze nieuwe contentdragers via Google Podcasts, Spotify en Apple podcast wensen toe te voegen in het crossmediale model.

En het bereik? Ja ondertussen bereiken we meer dan 370.000 unieke bezoekers per jaar op ons platform, en via onze socials 180.000 professionals op Linkedin maandelijks en 235.000 professionals op Meta (Fb) maandelijks. Wenst u ook ondernemers & beslissingsnemers te bereiken?

Toekomstplannen

In 2025 re-designen we ons KMOinsider platform. We tekenen present in het actieve business-to-business milieu. We verbinden bedrijfsleiders en c-level managers in kmobedrijven, via sterke verhalen, via authentieke content. En we nemen natuurlijk keywords en linkbuilding standaard mee in de content die we creëren voor ons partners. Zin in een partnership, contacteer ons via hello@kmodynamoo.be.

 

KMOinsider werkt graag verbindend voor ondernemers in Vlaanderen. Ondernemers verdienen deze informatiebron om zich te informeren, ook alle beslissingsnemers en medewerkers die hen bijstaan, viden er hun informatiebronnen. KMOinsider. Get inside.

Bekijk de socials