Penbox boost platform met AI en haalt met Daoust eerste niet-verzekeringsklant binnen
Brusselse insurtech richt zich op buitenland maar ook op andere admin-intensieve sectoren
Etterbeek, 29 juni 2023 - Penbox, de Brusselse insurtechpionier die met haar innovatief digitaal platform de vele gegevensuitwisselingen in de verzekeringssector stroomlijnt en vergemakkelijkt, breidde haar platform recent uit met een hele resem nieuwe functies en snufjes. De meest in het oog springende daarvan is Penbox AI, dat gebruikers toelaat om geautomatiseerd specifieke formulieren te genereren. Deze doorgedreven product- ontwikkeling moet Penbox helpen om meer voet aan de grond te krijgen bij de grote verzekeraars in onze buurlanden, maar ook om haar actieterrein te verbreden naar andere sectoren waar veel ruimte is voor procesoptimalisatie. Met hr-specialist Daoust kan het alvast een mooie eerste referentie voorleggen.
Stilzitten, dat kennen ze bij Penbox niet. In 2022 groeide het team van tien naar twintig personen, gingen de recurrente inkomsten maal drie en zag het jonge bedrijf zijn oplossing bekroond met de Prijs van de Makelaar op de Vivium Digital Awards. Dit jaar werden internationaal de eerste stappen gezet, met name in Frankrijk, waar Penbox een belangrijk partnerschap afsloot met Prima Solutions.
Voortdurende innovatie en ontwikkeling
Maar ook achter de schermen blijven de zaken bewegen, met constante productontwikkeling en verbeteringen aan de gebruikerservaringen. Recent lanceerde Penbox zo vier belangrijke nieuwe platforminnovaties.
- Penbox AI: een functie die gebruikers toelaat om aan de hand van eenvoudige commands geautomatiseerd specifieke formulieren te genereren (via OPENAI);
- Secure File Transfer: een WeTransfer-functie voor grote bestanden binnen het Penbox-platform;
- Penbox Sign: een geïntegreerde secure signing-functie;
- Portaal: klantenzone binnen het platform die alle documenten en flows centraliseert.
Gebruikers hebben zo toegang tot de volgende functionaliteiten, allemaal binnen het met Outlook geïntegreerde Penbox-platform: documenten bewerken en verzenden via mail en sms, formulieren en flows aanmaken, campagnes voor gegevensupdates lanceren via sms, mail of klassieke post, automatische reminders versturen, PDFs creëren; e-signature,…
Extra troef met het oog op verdere expansie
“De Penbox AI-functie, maar ook de andere updates, geven andermaal blijk van onze drang om te innoveren en vereenvoudigen in de bij uitstek administratie-intensieve verzekeringssector. Tegelijk vormen ze een essentieel element van onze expansiestrategie voor de komende jaren”, stelt Christophe Castan, medeoprichter van Penbox. “De innovaties moeten ons een extra duwtje geven in onze inspanningen om de grote jongens in Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk te overtuigen, maar ons ook een sterker platform geven om ons actieterrein uit te breiden naar andere sectoren met een hoge administratieve last, waar vaak het verzamelen van gegevens centraal staat: mutualiteiten, sociale secretariaten, interimkantoren, boekhouders en advocaten, de vastgoedwereld, …”.
Met Daoust, gespecialiseerd in uitzendwerk en hr-selectie, als nieuwste klant kan Penbox nu alvast een mooie eerste referentie buiten de verzekeringswereld voorleggen.
50% hogere operationele efficiëntie
De op maat ontwikkelde formulieren van Penbox stellen verzekeraars in staat om de complexiteit van verzekeringsprocessen te beheren voor elke betrokken partij. De resultaten zijn duidelijk: adoptiepercentages tot ruim 82%, en tot 50% meer operationele efficiëntie op gedigitaliseerde processen. In nauwelijks drie tot zes maanden is de investering zo terugverdiend. Door taken zonder toegevoegde waarde te automatiseren, kan Penbox de tevredenheid van werknemers verhogen. Naast kostenbeheersing biedt het gebruik van Penbox bedrijven zo ook een extra troef in de war for talent.