Mobiliteitsapp Gaiyo betreedt Belgische markt
Gaiyo, een app waarmee je toegang krijgt tot deelvervoer en openbaar vervoer, breidt haar diensten uit naar België. Dit betekent dat Belgische reizigers vanaf vandaag gebruik kunnen maken van een breed scala aan mobiliteitsopties via één enkele app, waaronder e-bikes, deelscooters, parkeermogelijkheden en openbaar vervoer. De uitbreiding moet in eerste instantie particuliere gebruikers aantrekken.
Lucien Groenhuijzen, CEO Gaiyo: “Een duurzamere toekomst begint bij slimmere mobiliteit. Ons doel is om deelmobiliteit voor iedereen toegankelijk te maken, waar je ook bent. Met de uitbreiding naar België en de toevoeging van Felyx als partner, zijn we (weer) een stap dichter bij het realiseren van ons doel om binnen 5 jaar een vermindering van 70.000 TON aan CO2-uitstoot te realiseren.”
België:een logische stap
Dat Gaiyo heeft gekozen voor België als de volgende stap in haar groeistrategie was voor de hand liggend. Groenhuijzen: “Doordat we buurlanden zijn kunnen we efficiënt opereren en hoogwaardige dienstverlening bieden aan beide landen. En zo geven we met Gaiyo onze gebruikers ook de mogelijkheid om zowel in Nederland als in België te reizen met flexibele en duurzame deelmobiliteit. ” Daarnaast zijn veel van de mobiliteitspartners actief in België, wat gunstig is voor de uitbreiding. Naast de huidige partners zoals TIER e-bikes en e-steps, Cargoroo elektrische bakfietsen, ParkBee parking en Donkey Republic e-bike en Felyxs, is Gaiyo samenwerkingen aangegaan met lokale openbaar vervoer-partners, zoals ‘De Lijn’.
Groei in zowel consumenten- als zakelijke markt
Gaiyo is de afgelopen jaren sterk gegroeid en heeft in 2022 een indrukwekkende groei van 600 procent gerealiseerd in de Nederlandse consumentenmarkt. Afgelopen jaar nam het bedrijf Mobility Mixx over om nog beter zakelijke klanten te kunnen bedienen en het dienstenaanbod uit te breiden, Gaiyo is dankzij deze overname uitgegroeid tot het meest complete aanbod voor zowel persoonlijke als zakelijke reizen in Nederland. In België zal Gaiyo zich in eerste instantie richten op de consumentenmarkt.