Horus Software lanceert nieuwe functionaliteiten voor de boekhouder
Met het vernieuwde Horus Office programma wil de startup boekhouders en fiduciaires de tijd teruggeven om activiteiten te doen met echte toegevoegde waarde.
Horus Software, de Belgische startup die een boekhoudsoftware en -app op basis van Artificiële Intelligentie heeft ontwikkeld, kondigt vandaag nieuwe en verbeterde functies aan in Horus Office, haar oplossing voor boekhouders en fiduciaires. Het beroep van boekhouder is in volle digitale transformatie. Met deze productinnovaties wil Horus nog meer inspelen op de boekhoudkundige uitdagingen van vandaag.
Horus Software zag het licht in 2018. Boekhoudpionier Philippe Tailleur (ex-CEO van Sage) en zijn twee zonen hadden vastgesteld dat de boekhoudsector moeite had om bij te benen op vlak van digitale transformatie. Veel boekhouders werkten nog met verouderde IT-systemen die soms meer dan 15 jaar geen updates hadden gekend. Horus Software lanceerde daarom Horus Office, een accountingsoftware waarin Artificiële Intelligentie is verwerkt. De AI scant bijvoorbeeld facturen automatisch en wijst de verschillende elementen toe aan de juiste boekhoudkundige post.
Vernieuwd platform
Sinds de lancering van de eerste versie van Horus Office zo’n vier jaar geleden werkt Horus voortdurend aan nieuwe en verbeterde functies om nog meer in te spelen op de boekhoudkundige uitdagingen van vandaag. De startup organiseert ook geregeld feedbackmomenten bij haar community van meer dan 1.500 boekhouders en fiduciaires. Op basis van de terugkoppeling van het afgelopen jaar lanceert Horus vandaag haar vernieuwd Horus Office platform, waarin extra focus is gelegd op gebruiksgemak en efficiëntie.
Uit een van de rondvragen bij de gebruikers kon de startup bijvoorbeeld een beter inzicht verkrijgen in welke data vandaag prioritair zijn voor de boekhouders en fiduciaires. Horus herwerkte op basis hiervan volledig haar dashboard met nieuwe gegevens over BTW, boekhoudkundige deadlines etc. Het bedrijf herzag ook de ergonomie van haar programma met verbeterde gebruikerservaringen, zoals snelkoppelingen, interactieve design en navigatie.
Naast de user experience, voegt Horus ook nieuwe, inhoudelijke functies toe. Eén van de meest gevraagde functionaliteiten was de optie om de jaarrekeningen op te stellen in het formaat voorgeschreven door de Nationale Bank van België. Vanaf nu is het mogelijk om de jaarrekeningen in Horus Office te ondertekenen en automatisch online in te dienen.
Nieuwe koppelingen
Om de uitwisseling van informatie zo vlot mogelijk te laten verlopen, kondigt Horus Software ook nieuwe koppelingen aan met verschillende financiële partners, zoals Stripe, B-Pay en CaseWare. De startup werkt ook aan nieuwe samenwerkingen met UCM, Mollie en Paypal. Deze koppelingen zorgen er onder andere voor dat de boekhoudkundige documenten van de verschillende partijen automatisch worden herkend in Horus Office.
Met deze koppelingen en de nieuwe functionaliteiten wil Horus boekhouders en fiduciaires de tijd teruggeven om activiteiten te doen met echte toegevoegde waarde, zoals klantadvies. Benjamin Tailleur, Product Manager bij Horus Software voegt toe: “We hebben een complete oplossing gebouwd voor de boekhouder. We kunnen ons nu focussen op nieuwe functionaliteiten zoals de optimalisatie van het werk. Op termijn willen we ook productinnovaties op de markt brengen voor het bedrijfsbeheer van kleine en middelgrote ondernemingen.”