Baker Tilly tekent voor wereldwijde rebranding en voor Belgische groei van 50% in de voorbije 5 jaar
De zes Belgische Baker Tilly-kantoren in Aalst, Gent, Zele, Mechelen, Brussel en Luik kregen recent een nieuwe visuele identiteit, een uniforme merknaam en tekenen voor een groei van 50% in de voorbije 5 jaar.
Nieuwe visuele identiteit
De Belgische tak van Baker Tilly telt multidisciplinaire teams in accountancy, audit, fiscale en juridische consultancy en corporate finance voor eenmanszaken, vrije beroepen, vennootschappen en vzw’s. “We waren wereldwijd toe aan een nieuwe visuele identiteit en merkpositionering die strookt met de toekomstgerichte en gepersonaliseerde klantenbenadering van ons netwerk en de wijze waarop we willen gepercipieerd worden”, zegt Wim Van De Walle, een van de 14 Belgische vennoten. “Namelijk als een netwerk dat organisch meegroeit met zijn klanten en dat zich optimaal engageert in digitale ontwikkelingstools, in internationale uitwisseling van knowhow en hoogtechnologische financiële modellen”. De lokale klant geniet hier telkens van, zonder meerprijs. Hij geniet ook van een internationale begeleiding in functie van M&A’s, oprichting buitenlandse filialen of aankoop buitenlands corporate vastgoed. Maar Baker Tilly blijft wel altijd kleinschalig genoeg om een persoonlijke service en maatwerk te bieden aan een betaalbare, lokale prijs.
Organische groei
Het nieuwe Baker Tilly-logo symboliseert het groeipatroon dat men in de natuur ook terugvindt in de (groei)ringen van een boom. “Het is een win-win. Wij groeien immers altijd mee met onze klanten door ons flexibele, benaderbare, betrokken en persoonlijke aanpak, gesteund door een multidisciplinair team en een overkoepelend netwerk”, aldus Peter Weyers, vennoot Baker Tilly. Organische groei is alvast een constante bij de Belgische tak van Baker Tilly die hier 30 jaar actief is als middelgroot kantoor. In 2018 droeg Baker Tilly, als enige in de categorie ‘accountants, boekhouders en belastingconsulenten’, de titel van ‘Trends Gazelle’ en behoorde het tot de 75 snelste groeiers onder de middelgrote bedrijven in Oost-Vlaanderen. De voorbije 5 jaar steeg de omzet immers met 50%, vooral in de segmenten accountancy en consultancy, en door doordacht in te spelen op digitalisering en hands-on fiscale adviezen. De oprichting van het departement ‘corporate finance’ leidde tevens tot groei in de markt van M&A, bedrijfsoverdracht, familiale en successieplanning. In 2018 bedroeg de geconsolideerde omzet 16,6 mio euro. Ook 2019 wordt een topjaar. Door een partnership met het revisorenvennootschap Caluwaerts & Co uit Mechelen kwam er eind 2018 immers nog een 6e Baker Tilly-kantoor bij. Vanuit die lokale verankering krijgt Baker Tilly niet alleen voet aan de grond in Groot-Mechelen maar heeft het ook een strategische, operationele uitvalbasis voor heel de provincie Antwerpen.
Baker Tilly is een groep van Belgische vennootschappen die sinds 1988 gespecialiseerd is in accountancy, audit, corporate consulting (fiscaal & juridisch) en corporate finance (met o.a. begeleiding in alle stadia van de verkoop of overname van een eigen/andere onderneming). Met zijn multidisciplinaire teams biedt de groep proactief maatwerk maar ook geïntegreerde diensten en oplossingen voor steeds complexer wordende processen met belangrijke financiële consequenties voor kmo's. De groep telt 145 medewerkers waaronder 14 vennoten, met vestigingen te Aalst, Gent (Melle), Zele, Mechelen, Brussel en Luik. Baker Tilly is een erkend dienstverlener van de kmo-portefeuille. Baker Tilly is lid van het netwerk van Baker Tilly International, met 126 aparte en onafhankelijke juridische entiteiten en 34.713 medewerkers in 145 landen. Info: www.bakertilly.be
NIET VOOR PUBLICATIE:
- Perswoordvoerder: Peter Weyers, p.weyers@bakertilly.be, 09/272 72 10.
- Backup: Phibo press communication, 0477 24 64 43, philip@phibopress.com.