Adyen lanceert nieuwe, in-house ontworpen, betaalterminals
Adyen lanceert twee nieuwe betaalterminals met in-house ontworpen software, een primeur voor het financiële technologieplatform. Met deze betaalbare en flexibele terminals wil Adyen betalingen nog makkelijker maken voor haar (platform)klanten.
Adyen, het wereldwijde financiële technologieplatform voor de meest toonaangevende bedrijven, lanceert vandaag een eigen, in-house ontworpen, serie betaalterminals. De betaalterminals zijn gemaakt voor allerhande betaalsituaties en vormen een belangrijke stap in Adyens groeiend Unified Commerce aanbod. De terminals zullen op één platform draaien en zijn dankzij hun flexibiliteit gemaakt voor het huidige betaallandschap en de evoluerende klantbehoeften.
“Bij Adyen willen we bedrijven helpen hun doelstellingen sneller te behalen. Door zelf onze terminals te ontwerpen, maken we deze belofte waar”, zegt Kamran Zaki, COO bij Adyen. “Dankzij de waardevolle feedback van onze klanten kunnen we steeds klantgericht innoveren. Met onze snelheid en flexibiliteit kunnen we superieure klantervaringen blijven bieden. Bedrijven kunnen nu kiezen uit een reeks terminals in ons point-of-sale aanbod afhankelijk van hun bestaande noden.”
Adyen wil blijven innoveren in de productontwikkeling binnen Unified Commerce voor al haar klanten, van grote bedrijven tot KMO’s, via platformen. Adyen werkte voor de ontwikkeling van de terminals nauw samen met deze klanten. De meeste van hen gaven aan een betaaloplossing te zoeken die mobiel, discreet, betrouwbaar en betaalbaar is, en waarmee consumenten makkelijk kunnen betalen door te biepen, te swipen of de kaart in te steken. Ook de batterijduur lag hoog op het verlanglijstje.
Adyen hechtte daarom veel aandacht aan het ontwerp van de terminals, zodat het geluid en het design een weergave zijn van Adyens hoge kwaliteitsstandaard. De betaalterminals zullen op één platform draaien waardoor gebruikers steeds de controle behouden, hun betalingen makkelijk kunnen beheren en snel kunnen innoveren.
“Door zelf de terminals te ontwerpen, kunnen we écht focussen op functionaliteit en de noden van onze klanten”, aldus Derk Busser, VP of Product, In-Person Payments. “Ons doel is om klantervaringen zo frictieloos mogelijk te maken. Door de mobiele terminals zelf te designen kunnen we bedrijven de kans geven betalingen uit te voeren vanuit eender welke plaats, en dus niet enkel meer achter een kassa. De mogelijkheden die deze mobiele terminals bieden zijn eindeloos.”
De eerste terminal in de serie is de NYC1. De NYC1 is de goedkoopste en meest flexibele oplossing uit de reeks. Bedrijven kunnen dankzij deze betaalterminal snel en makkelijk betalingen opzetten in de eigen point-of-sale app. De NYC1 is ideaal voor bedrijven die al hebben geïnvesteerd in hardware zoals smartphones en tablets, en nu ook betalingen willen aanbieden. Deze betaalterminal is bijvoorbeeld ideaal voor platformen die een simpele en betaalbare oplossing willen bieden aan hun klanten. Dankzij de NYC1 kunnen bijvoorbeeld ook lange wachtrijen aan de kassa vermeden worden.
De NYC1 is vanaf nu beschikbaar in Noord-Amerika en binnenkort in andere regio’s wereldwijd.
De tweede oplossing uit de serie is de AMS1, een kleine en betaalbare alles-in-één terminal met Android besturingssysteem voor bedrijven die zowel betalingen willen aanbieden als de eigen bedrijfsapplicaties willen blijven gebruiken. Medewerkers kunnen op de AMS1 makkelijk taken uitvoeren zoals de kassa bekijken, de voorraad beheren en uiteraard ook alle betalingen uitvoeren. De betaalterminal maakt de dagelijkse taken zo gemakkelijk mogelijk en biedt dezelfde voordelen aan als de NYC1. De AMS1 is geschikt voor bedrijven die alle operationele applicaties willen beheren in één enkele oplossing.
De AMS1 zal wereldwijd beschikbaar zijn eind 2022, te beginnen met Europa en Noord-Amerika.