Adyen en Inter IKEA Systems sluiten wereldwijd partnerschap voor online en in-store betalingen
De integratie met het financiële technologieplatform van Adyen zal IKEA helpen om klantinzichten te verkrijgen en de cross-channel loyaliteitsfuncties te verbeteren, terwijl de financiële rapportage wordt vereenvoudigd.
Adyen, het financiële technologieplatform van toonaangevende bedrijven, gaat wereldwijd samenwerken met het Zweedse woonwarenhuis IKEA. Dankzij de samenwerking met Adyen kan IKEA de fysieke en digitale verkoopkanalen met elkaar verbinden en de betaal- en loyaliteitservaring van klanten verbeteren.
Inzicht in cross-channel loyaliteit met klantinzichten
Met Adyens financiële technologieplatform, dat betaalgegevens van klanten verzamelt op fysieke en digitale kanalen, kunnen partners holistische klantinzichten ontdekken binnen hun systeem. Door betaalgegevens van alle verkoopkanalen op één platform te verzamelen, kunnen partners het winkelgedrag op verschillende kanalen identificeren en zakelijke kansen creëren om de klantwaarde in alle soorten klantrelaties te vergroten.
Bundelen van technologie voor operationele excellentie
Het financiële technologieplatform van Adyen biedt een gesloten betaalsysteem met wereldwijde verwerking, acquiring, lokale betaalmethoden en mogelijkheden voor like-for-like-uitbetaling voor IKEA-franchisenemers. Dit vermindert het aantal contracten en integraties voor wereldwijde IT-operaties en vereenvoudigt de financiële rapportage en het beheer van klantgegevens. Het bundelen van de technologie achter commerciële activiteiten door Adyen, helpt ook om het risico op operationele verstoringen te minimaliseren en vergemakkelijkt het oplossen van problemen.
“We zijn er trots op om samen te werken met IKEA om hen te ondersteunen bij het opschalen van hun inspanningen om klanten en het gedrag dat leidt tot langdurige relaties met het iconische merk beter te begrijpen”, aldus Tobias Lindh, Managing Director, Adyen Nordics & Baltics.