Western Union lanceert eigen winkelnetwerk in België
Western Union, een leider in grensoverschrijdend geldverkeer, heeft haar eigen winkelnetwerk in België gelanceerd met filialen in onder andere Brussel, Antwerpen en andere grote steden. Deze uitbreiding maakt deel uit van Western Union’s wereldwijde retailstrategie, die gericht is op het verbeteren van de dienstverlening en het creëren van een naadloze overgang tussen fysieke en digitale kanalen voor haar klanten.
De investering in een eigen winkelnetwerk in België onderstreept Western Union’s toewijding om de service voor klanten in het land te verbeteren. Het netwerk van eigen locaties en concept stores is momenteel actief in 22 Europese markten, waaronder landen als Italië, Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Het bedrijf is van plan om het aantal winkels en hubs in heel Europa tegen 2025 aanzienlijk uit te breiden.
De nieuwe vestigingen bieden klanten een vernieuwd retailaanbod, met de mogelijkheid om zowel binnenlandse als internationale geldtransfers uit te voeren. Klanten kunnen bovendien profiteren van een hoogwaardige merkbeleving en uitstekende service. Mathias Luft, hoofd Benelux en Frankrijk voor Western Union, legt uit: “Ik ben zeer verheugd dat onze eigen winkels nu overal in België beschikbaar zijn. Hiermee onderstrepen we bij Western Union onze steun aan de Belgische detailhandel, die net als in de rest van Europa met uitdagende economische omstandigheden kampt.”
“Dit netwerk is een nieuwe manier voor ons om onze aanwezigheid in de detailhandel uit te breiden, waarbij we onze klanten en hun behoeften centraal stellen. Tegelijkertijd biedt het de mogelijkheid om nieuwe producten en diensten te testen, aangezien we ernaar streven een one-stop shop te worden voor alle financiële behoeften van onze klanten,” vervolgt M. Luft.
Western Union blijft nieuwe marktkansen verkennen om haar retailnetwerk in België verder uit te breiden. Daarbij hecht het bedrijf veel waarde aan diversiteit en de vertegenwoordiging van verschillende bevolkingsgroepen onder het winkelpersoneel, met als doel de gemeenschappen beter te bedienen en de dienstverlening sneller, eenvoudiger en toegankelijker te maken.