Welk boekhoudprogramma kies je als kmo?
Wanneer je als kmo wilt investeren in een boekhoudprogramma, ga je best niet over één nacht ijs. De keuze bepaalt namelijk voor een stuk de efficiëntie van je organisatie en de kwaliteit van je dienstverlening. In het e-book ‘Boekhoudsoftware kopen?’ overloopt Wolters Kluwer de belangrijkste vereisten.
Een boekhoudprogramma op maat van je digitalisering
De digitale transitie is momenteel het ordewoord in de bedrijfswereld. Ook kmo’s moeten hun processen maximaal digitaliseren om hun toekomst veilig te stellen. Dat geldt eveneens voor het aanmaken en versturen van documenten. Met een digitale workflow win je aan efficiëntie en bespaar je veel tijd. Wanneer je bovendien opteert voor een cloudoplossing als boekhoudprogramma, stapelen de voordelen zich op. Zo hoef je niet te investeren in massale opslagcapaciteit en gaan je data nooit verloren, wat er ook gebeurt. Je software is steeds up-to-date en de gemachtigde gebruikers kunnen alle andere relevante informatie altijd en overal raadplegen. Voor al dit moois betaal je een vast maandelijks tarief, zonder verrassingen.
Het voordeel van een totaaloplossing
Als kmo moet je maandelijks tientallen tot honderden digitale en papieren documenten boekhoudkundig verwerken. Zoals gezegd vormt het creëren van een digitale workflow een belangrijke eerste stap. Maar van een boekhoudprogramma verwacht je – volkomen terecht - meer. Je wilt kosten en opbrengsten analyseren om de financiële situatie van je onderneming op te volgen. Van een totaaloplossing verwacht je ook dat alle processen digitaal in één ononderbroken flow van offerte tot order naar facturatie overgaan. De uitgaande factuur gaat dan rechtstreeks voor verwerking naar de boekhouding. Ten slotte kan je dossiers en documenten veilig delen met je boekhouder of andere externe partijen.
De overstap naar een nieuw boekhoudprogramma
Bestaande data manueel overzetten (migreren) naar nieuwe boekhoudsoftware is een tijdrovende bezigheid. Daarom is een conversietool belangrijk om het exporteren en importeren van data grotendeels te automatiseren. Ondertussen moeten jouw administratieve medewerkers zich het pakket eigen maken. De leverancier moet instaan voor basisopleidingen en onboardingsessies. Maar daar blijft het niet bij. In het beste geval kan je tevens bij je softwareleverancier terecht voor technische ondersteuning en vragen over de functionaliteiten. Het feit dat de organisatie de Belgische kmo-wereld en vennootschapswetgeving door en door kent, betekent nog een bijkomende belangrijke troef.
Ben je nog op zoek naar het ideale boekhoudprogramma om slimmer en efficiënter te ondernemen? Download hier het e-book ‘Boekhoudsoftware kopen?’ van Wolters Kluwer.
Wolters Kluwer reikt professionals over de hele wereld en met activiteiten in uiteenlopende vakgebieden informatie, softwareoplossingen en diensten aan. Belgische kmo’s kennen het beursgenoteerde bedrijf ook als ontwikkelaar van SaaS-oplossingen (Software as a Service), zoals de performante Adsolut-software.
Wens je meer informatie over Adsolut of andere Wolters Kluwer-software? Aarzel niet contact met ons op te nemen. Of vul onderstaand formulier in.
Contactinformatie
-
Wolters Kluwer
-
Motstraat 30
2800 Mechelen -
078 16 03 10