Wat verandert er op vlak van betalen in 2021?
E-commerce, contactloos en getrouwheid. Dat zijn de kernwoorden als het op nieuwe trends in betaaldiensten aankomt. Specialist CCV publiceerde een rapport met een overzicht van de veranderingen op vlak van elektronisch betalen.
“De nieuwe betaaloplossingen zijn een gevolg zijn van de coronacrisis die het leven van zowel consumenten als handelaren tot in de kern raakt,” zegt Enny van de Velden, Voorzitter van de Board en CCO van CCV Group dat ondernemers helpt met nieuwe oplossingen zoals instore en online betalen en betaaloplossingen voor de self-service markt.
Stijgende customer experience van elektronisch betalen
“Het vorige rapport van CCV Pulse stond in het teken van de consument die meer keuze wil en flexibiliteit, zowel op vlak van manier van shoppen als van betaalmethodes,” aldus Enny van de Velden. “Eén ding is zeker: Covid-19 heeft dit alles nog versneld. E-commerce gaat in stijgende lijn. In april 2020 tekenden we een stijging van op van 30% in vergelijking met het jaar ervoor. Ook het aantal contactloze betalingen kende een spectaculaire groei. De customer experience van het elektronisch betalen ging ook veel sneller vooruit dan we hadden verwacht. Dit zal in 2021 nog belangrijke gevolgen kennen.”
Dit zijn de 6 belangrijkste trends uit de betaalsector:
- Verkopen gebeurt omnichannel
- De nieuwe rol van betaalterminals: meer dan betalen alleen
- Mobiel staat centraal bij shoppen en betalen
- Consumenten nemen het heft in eigen hand met selfservice
- Loyaliteitsprogramma’sen het betaalproces gaan hand in hand
- De EU verruimt haar betalingsstrategie en bepaalt nieuwe normen
Rapport over Betaaltrends 2021
In het e-book ‘Betaaltrends 2021’ analyseren de experts van CCV de toekomst van betaaltechnologieën. Hier lees je meer over de 6 betaaltrends en over de opkomst van 'omnichannel' en 'mobiel' in de betaalwereld.