Vrouwelijk ondernemerschap: Coface voegt de daad bij het woord

Wie denkt dat de wereld van kredietverzekeringen en risicobeheer anno vandaag nog steeds een mannenbastion is, moet zijn mening dringend bijstellen. Bij het BeLux-filiaal van Coface, toch wel een gevestigde naam in de sector, is 60% van de medewerkers een vrouw. De aanstelling van Carine Pichon als nieuwe CEO West-Europa zet op groepsniveau de diverse kroon op het werk. Vrouwelijk ondernemerschap rules!

Met 75 jaar ervaring op de teller, wereldwijd 50.000 bedrijfsklanten en 580 miljard euro aan verzekerd risico in portefeuille, maakt Coface zonder enige twijfel deel uit van de absolute topspelers in kredietverzekering. De organisatie ziet een gezonde mix van soft & hard skills als een belangrijke succesfactor en zet daarom in op vrouwelijk ondernemerschap.

Easylin(her): vrouwelijk ondernemerschap stimuleren

Ondanks die status richt Coface zich niet uitsluitend tot mastodonten in de bedrijfswereld. Dankzij EasyLiner, een 100% online-product, profiteren ook kleinere ondernemingen met een omzet tot 7,5 miljoen euro van de aanwezige expertise. “Aan de hand van een gerichte campagne willen we dit product nu in de kijker plaatsen en tegelijk het vrouwelijk ondernemerschap ondersteunen,” vertelt Muriel Douchain (Head Marketing & Communication Coface BeLux). “Voor die gelegenheid dopen we ons product met een knipoog tijdelijk om tot EasyLine(her)”.


De vrouwelijke toets

Coface BeLux telt 60% vrouwelijke medewerkers. Het vrouwelijk ondernemerschap leeft in de groep wereldwijd. “Vandaar dat we EasyLiner nu specifiek afstemmen op vrouwelijke bedrijfsleiders. Naast het onlineluik kunnen zij een vrijblijvend een persoonlijke afspraak maken met een van onze economen-marktanalisten. Samen bekijken ze hoe de onderneming zich kan beschermen tegen onbetaalde facturen,” vervolgt Muriel Douchain. “Het gaat voor alle duidelijkheid om een gesprek van vrouw tot vrouw, voor een keer komt er geen man in een pak de cijfers analyseren en toelichten. Wij willen duidelijk maken dat wij bij Coface graag in zee gaan met vrouwelijke ondernemers.”

De som van de delen

Voor Coface garandeert een goede mix van mannen en vrouwen, de som van rationele en emotionele skills, de beste resultaten voor een organisatie. En dat op elk niveau. De aanstelling van Carine Pichon als CEO West-Europa kadert volledig in die bedrijfscultuur. Zij werkt al vele jaren als CFO bij Coface op groepsniveau en groeit nu door naar deze topfunctie. Alweer een bewijs dat Coface het vrouwelijk ondernemerschap niet alleen met woorden belijdt.

Als ondernemer – vrouwelijk of mannelijk – geïnteresseerd in de financiële ondersteuning door een toonaangevende speler in kredietverzekering? Of wilt u meer vernemen over het product EasyLiner? Neem dan vrijblijvend contact op met de specialisten van Coface, of vul gewoon het formulier hieronder in.

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Coface

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Coface

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials