Personeelstekort in de horeca: CARD Advance biedt een oplossing
De lange sluiting van restaurants, cafés, ontbijt-, brunch- en koffiebars zorgt voor grote uitdagingen voor horecaondernemers. Zij worden niet alleen geconfronteerd met nieuwe investeringen, hoge kosten en een tekort aan financiële middelen. Er is ook een nijpend personeelstekort in de horeca. Ook hier biedt CARD Advance een oplossing.
Uitdagingen voor horecaondernemers
De coronacrisis hakte stevig in op onze horecasector. Dit zorgde ervoor dat veel jonge en ervaren medewerkers andere oorden opzochten. Nu het ergste van de pandemie achter de rug is en we terug massaal zonder beperkingen kunnen genieten van mooi weer, gezellige terrassen en lekker eten en drinken, brengt dit heel wat uitdagingen mee voor ondernemers. Door het personeelstekort in de horeca kunnen zij immers niet op volle kracht werken.
Een zakelijke lening van CARD Advance: oplossing voor personeelstekort in de horeca
We schreven eerder al dat de zakelijke leningen van CARD Advance een oplossing bieden voor bedrijven uit verschillende sectoren. Met de eenvoudige microkredieten, die ze afbetalen via de betaalterminal, kunnen horeca- en andere ondernemers de nodige investeringen doen en blijven werken aan hun droom. Ook voor het personeelstekort in de horeca biedt CARD Advance een oplossing, benadrukt PR- en mediamanager Dwina Winter.
“We horen vandaag overal dat horecaondernemers moeilijk personeel vinden. Dit heeft vaak te maken met het feit dat de middelen er niet zijn om goede medewerkers aan te werven. Een zakelijke lening in de vorm van een microkrediet van CARD Advance geeft horecaondernemers de financiële ruimte om 5 of 6 flexibele en minder ervaren werkkrachten te vervangen door 2 of 3 sterke medewerkers die je een hoge ROI geven.”
Blijven ondernemen en investeren met microkredieten van CARD Advance
Maar dat is lang niet alles. In deze nieuwe context gaan horecaondernemers uiteraard op zoek naar middelen om op personeelskosten te besparen. Die vinden ze vaak in automatische kassasystemen, vertelt account manager Joost Bleijenbergh.
“Er zijn goede systemen op de markt waarmee klanten via een QR-code zelf hun bestelling kunnen plaatsen én meteen ook betalen. Dat scheelt heel wat aan personeelskosten. Maar die systemen zelf brengen uiteraard ook een hele investering met zich mee. Met een krediet van CARD Advance heb je die snel gefinancierd en terugverdiend.”
Oplossingen voor ondernemers en hun leveranciers
Volgens Dwina Winter zien niet alleen ondernemers maar ook hun leveranciers steeds vaker de mogelijkheden van CARD Advance, ook als een oplossing voor het personeelstekort in de horeca.
“Wij richten ons tot nadrukkelijk tot beide partijen, omdat we geloven dat we ook voor beide een oplossing hebben. De horecaondernemer kan een antwoord bieden op zijn personeelsproblemen door de aanschaf van zo’n kassasysteem. De leverancier kan meer van zijn producten aan de man brengen. De zakelijke leningen van CARD Advance bieden dus een win-win voor alle partijen.”
Ben je benieuwd naar wat CARD Advance kan betekenen voor jou en je partners? Hier lees je alles over de werkwijze en diensten van het bedrijf. Heb je nog vragen? Neem dan snel contact op via onderstaand formulier.
Lees ook:
Eenvoudige microkredieten voor creatieve ondernemers in crisistijden
Financiering met persoonlijk contact; het recept voor een nieuwe start
Contactinformatie
-
Card Advance
-
Rubensstraat 104 70
2300 Turnhout -
0492 12 32 01