Hof Ter Duinen in Turnhout

“Bij Card Advance wérkt het gewoon. Zonder poespas.”

Wil je als zaakvoerder van een horeca-onderneming investeren in je zaak? Overweeg je om hiervoor een krediet aan te vragen? Bij klassieke banken is dat haast onmogelijk, want de acceptatiecriteria voor kredietverlening aan de horeca zijn allesbehalve evident. Gelukkig is er nu een alternatief op de markt: Card Advance. Bij hen kun je terecht voor microkredieten die je terugbetaalt door middel van een vast percentage op de omzet van je betaalterminal. Horeca-ondernemer Gerland Swanenberg getuigt over de vlotte aanvraagprocedure bij Card Advance.

SEPAY en Card Advance

“Wij zijn een horecabedrijf met drie activiteiten”, vertelt Gerland Swanenberg, “in Turnhout baten we Brasserie Hof Ter Duinen uit en in een ander pand in Turnhout bevindt zich onze frituur. In Oud-Turnhout hebben we ook een café. Helaas zijn ze nu alle drie tijdelijk gesloten door de coronacrisis. Enkele maanden geleden hadden we nood aan een nieuwe betaalterminal en zo was ik in contact met Atos Worldline, CCV en SEPAY. Deze laatste kon mij bekoren door hun goede service: direct iemand aan de lijn als je belt, overzichtelijk, kortom het werkt super. Via SEPAY leerde ik Card Advance kennen, die zijn langsgekomen om hun activiteiten voor te stellen. Samen hebben we de mogelijkheden overlopen om een financiering aan te gaan. Deze wordt terugbetaald via een overeen te komen percentage dat van de omzet van je betaalterminal gaat. Het verhaal klopte en we dachten ‘waarom niet eens proberen’. We konden toen een krediet gebruiken voor de inrichting van onze frituur en zo is onze samenwerking gestart.”

Krediet was snel goedgekeurd bij Card Advance

Hoe verliep de aanvraag? “Heel simpel: we hadden een afspraak met Sandra Smet van Card Advance en we bespraken het krediet en de terugbetaling”, vertelt Gerland Swanenberg. “De cijfers werden ingediend en twee dagen later was het krediet goedgekeurd. Nadat via onze betaalterminal de eerste terugbetaling was betaald aan Card Advance, werd het krediet onmiddellijk op onze rekening gestort.  Zó eenvoudig: we zijn dat niet gewoon. Als horeca kunnen we bij de banken geen kredieten krijgen en zijn we gewoon ons plan te trekken. We moeten ook meestal 10 keer bellen om iets in orde te krijgen. Bij Card Advance wérkt het gewoon. Zonder poespas. Heel leuk.”

"Ik vroeg wat ze doen met de terugbetalingen van hun klanten nu de meeste horecazaken stil liggen door Corona. Wel, deze schuiven gewoon op, zonder meer, dat noem ik meedenken met je klanten.”

“Je wordt beloond wanneer je je krediet sneller aflost”

“De sterke punten van Card Advance zijn voor mij de hele directe, korte lijnen om tot een oplossing te komen”, geeft Gerland Swanenberg mee. “Ze antwoorden heel snel als je vragen stelt en denken met je mee. Dat bedrag heb je nodig? Oké, hoe krijgen we dat geregeld? Heel vlot allemaal, dat zijn we in horeca en zeker op vlak van financieringen niet gewoon. De kredieten van Card Advance zijn op korte termijn: 6 maanden. We kregen er nog een korting bovenop voor het snelle aflossen. Als je bij gewone banken sneller terugbetaalt, krijg je een boete. Hier word je beloond: 500 euro winst, dat is mooi meegenomen.

“Kortom, het was een goede samenwerking, besluit Gerland Swanenberg, “als ik nog eens iets nodig heb, zijn de mensen van Card Advance de eerste die ik bel. Ik had toevallig ook Sandra aan de lijn deze week: ik vroeg wat ze doen met de terugbetalingen van hun klanten nu de meeste horecazaken stil liggen. Wel, deze schuiven gewoon op, zonder meer, dat noem ik meedenken met je klanten.”

Lees ook

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Card Advance

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Card Advance

Ook interessant

Bekijk de socials