Buckaroo breidt samenwerking met PayPal uit
Buckaroo, één van de grootste aanbieders van betalingsoplossingen in België en Nederland, kondigt vandaag een versterkte samenwerking met PayPal aan. Buckaroo wordt het centrale contactpunt voor bedrijven en ondernemers die PayPal gebruiken als betaalmethode. Dit betekent dat zij vanaf nu slechts één keer hoeven te onboarden. Ook krijgen zij voortaan centraal inzicht in uitbetalingen en kunnen zij betalingsgeschillen afhandelen binnen het Buckaroo Portal.
In samenwerking met PayPal biedt Buckaroo, als één van de eerste Payment Service Providers, merchants in Nederland en België het volledige PayPal-aanbod. Dit omvat onder meer PayPal Express en PayPal Pay Later. Daarbij treedt Buckaroo op als centraal aanspreekpunt tijdens het gehele klanttraject, van onboarding tot uitbetaling.
De belangrijkste voordelen van het partnership:
- Buckaroo als centraal aanspreekpunt: één contract, één factuur en één aanspreekpunt voor alle PayPal-diensten via Buckaroo.
- Gestroomlijnde onboarding: geen aparte Know-Your-Customer procedure (KYC) meer nodig voor een snelle en eenvoudige onboarding.
- Efficiënte uitbetalingen en reconciliatie: naast transacties en een eenvoudige integratie van PayPal zijn nu ook uitbetalingen van PayPal centraal via Buckaroo inzichtelijk, waardoor verkopers uitbetalingen slechts één keer hoeven te verwerken.
- Centrale afhandeling van betalingsgeschillen: handelaars kunnen betalingsgeschillen afhandelen via hun Buckaroo Portal.
- Meer keuze voor klanten: PayPal biedt in verschillende landen de mogelijkheid om later te betalen. Deze optie is ook beschikbaar voor klanten van Belgische en Nederlandse handelaren die hun diensten aanbieden deze landen.
“Onze samenwerking met PayPal markeert een belangrijke stap in het vereenvoudigen van betalingsprocessen voor merchants. Door PayPal volledig te integreren binnen het Buckaroo-platform, bieden we merchants niet alleen meer gebruiksgemak, maar ook een krachtig en centraal beheerd ecosysteem. Dit stelt hen in staat om zich volledig te richten op het laten groeien van hun business, terwijl wij de complexe betalingslogistiek uit handen nemen”, zegt Jelle Hoes, CTO bij Buckaroo.
“Door de versterkte samenwerking met Buckaroo krijgen merchants met minimale inspanning toegang tot alle voordelen die PayPal te bieden heeft. Zo kunnen ze ontdekken hoe PayPal hen helpt nieuwe doelgroepen te bereiken. De nieuwe PayPal-integratie van Buckaroo vereenvoudigt operationele processen, waardoor merchants zich volledig kunnen richten op groei in de sterk concurrerende markt van vandaag”, zegt Jip de Lange, Director Partnerships bij PayPal.