Werken bij OCB: groeikansen en vrijheid in een familiale omgeving

Bij keuringsorganisme OCB werken vandaag 209 mensen. De meeste van hen zijn keurders en dagelijks op de baan. Een job met veel vrijheid dus. Maar ook één waarin je goed ondersteund wordt en opleidingen kan volgen. Want werken bij OCB is werken in een familiale sfeer, met goede collega’s en in een omgeving waarin je jezelf kan ontwikkelen. Dat vertelt HR manager Annick De Vos.

HR manager met luisterend oor

Annick Devos begon zelf 10 jaar geleden te werken bij OCB. Eerst als interim op de commerciële binnendienst en later als HR assistent. In 2017 nam ze de taken van haar voorganger over als HR manager.

“Mijn takenpakket is erg divers: van rekrutering en het opvolgen van externe opleidingen, tot het organiseren van evenementen. Het is in de eerste plaats mijn opdracht om naar mijn collega’s te luisteren. Iedereen moet hier altijd terecht kunnen. Ik beschouw het dan ook als een erezaak om iedereen bij naam te kennen.”

Werken bij OCB: jouw voordelen

De troeven van OCB? Annick vat ze samen in 4 woorden: familiaal, opleidingen, vrijheid en ondersteuning.

“Kom je werken bij OCB, dan word je meteen opgevangen in een grote vriendengroep. Iedereen kent elkaar en er heerst een echte, familiale sfeer. Bovendien zetten we hard in op de professionele ontwikkeling van onze mensen. Wil je nieuwe competenties ontwikkelen, dan kan dat. Het grote voordeel is dat we onze opleiders in huis hebben. Maar ook externe opleidingen zijn mogelijk.”

Eén van de grootste voordelen van werken bij OCB is de vrijheid die zowel keurders als administratieve medewerkers krijgen, benadrukt Annick. Glijdende uren en mogelijkheden tot thuiswerk zorgen ervoor dat alle collega’s een goede work-life balance kunnen maken.

“Onze keurders kunnen hun dagen in grote mate zelf inplannen. En onze bedienden kunnen twee vaste dagen in de week thuis werken.

Minstens even belangrijk is dat ook we onze keurders, die weinig op kantoor komen, vanaf dag 1 goed ondersteunen. Ze krijgen meteen alle nodige informatie, materialen, een gsm en een wagen. Hun afdelingshoofd en regioverantwoordelijke staan hen meteen bij met raad en daad.”

Investeren in communicatie en digitalisering

“Om dit alles goed te laten verlopen, is communicatie belangrijk”, gaat Annick verder. “Daarom werken we bij OCB sinds 1 september 2021 met een communicatieplatform. Eerst gebruikten we dat uitsluitend voor interne nota’s. Ondertussen is dat een volledig digitaal portaal geworden voor onder andere tijdregistratie, communicatie en zelfs bestellingen van werkkleding en kantoormateriaal.

Dat is hét bewijs dat OCB ook voluit de kaart trekt van vernieuwing en digitalisering. Zo maken we het onze medewerkers nog aangenamer én eenvoudiger.”

Werken bij OCB

Wil jij werken bij OCB? Dat kan! Het keuringsorganisme is op zoek naar keurders in Oost-Vlaanderen en Limburg.

“Maar ook in de regio Antwerpen hebben we veel openstaande vacatures voor keurders. Met name voor industriële keuringen, van hoogspanningscabines bij grote bedrijven bijvoorbeeld, zijn er heel wat opportuniteiten.”

Heb jij interesse om in een job als keurder bij OCB? Of heb je nog vragen? Laat dan van je horen via onderstaand formulier.

OCB, een keuringsorganisme met een hart voor de samenleving: 3 MVO-initiatieven in de kijker

Waarom je OCB moet kiezen voor controles en keuringen in je bedrijf?

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en OCB

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • OCB
  • Koningin Astridlaan 60
    2550 Kontich
  • 0800/13 890

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials