Welke kantoorsignalisatie bestaat er?

Facility

Kantoorsignalisatie heeft twee belangrijke functies. Enerzijds is dergelijke signalisatie er om de veiligheid van je medewerkers te garanderen en ongevallen te vermijden. Anderzijds is het belangrijk dat bezoekers wegwijs raken binnen jouw onderneming.

1. Veiligheidssignalisatie

Pictogrammen

Je herkent ze snel: de groen-witte evacuatieborden en de rode brandgerelateerde borden. Zulke pictogrammen zijn sterk genormeerd. Dat is logisch, omdat ze een puur functioneel doel hebben. In geval van rampen en/of branden moeten ze iedereen zo vlug en zo veilig als mogelijk helpen om het gebouw te verlaten. Lees: In 5 stappen naar een brandveilig bedrijf.

Kantoorsignalisatie: verplicht aan te duiden situaties

Je bent verplicht om een aantal situaties aan te geven in jouw onderneming. Het betreft:

  • verbod
  • waarschuwing
  • gebod
  • lokalisatie en identificatie van reddings- of hulpmiddelen

Kantoorsignalisatie: occasioneel aan te duiden situaties

Occasioneel kan je volgende situaties ook aanduiden in jouw onderneming:

  • gevaarlijke gebeurtenissen
  • de oproep van personen voor een specifieke actie
  • dringende evacuatie van personen
  • het leiden van personen die gevaarlijke of risicovolle handelingen verrichten

Wil je meer informatie over brandveiligheid? Bezoek hier de site brandveilig Vlaanderen.

2. Wayfinding

Wayfinding, de term verwijst naar het efficiënt wegwijs maken van bezoekers en medewerkers in jouw gebouw(en). Maar het is veel meer dan dat: denk hierbij ook aan digitale zuilen, verplaatsbare infostaanders en deurborden.

3. Lichtreclame

Hoe kan je beter de aandacht van potentiële klanten trekken dan met lichtreclame?

Gezocht: partner allround kantoorsignalisatie

Zoek je een partner die gespecialiseerd is in allround signalisatie? Vraag advies op bij onze partner Group Beyers.

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials