Ook de kantoorinrichting draagt bij aan de corporate branding

Evenwicht is het sleutelwoord wanneer je het kantoor van een hoog aangeschreven communicatiekantoor inricht. De uitstraling moet stijlvol zijn, maar niet overdadig. Een moderne look is oké, maar zonder al te felle kleuren of accenten. Openheid ja, maar ook discretie is een vereiste. Kortom, een uitstraling die perfect kadert in de corporate branding van de onderneming.

Ayrton Thevissen staat aan het hoofd van het Brusselse filiaal van FGS Global. Dit internationale strategische communicatiekantoor helpt ondernemingen bij hun communicatie met key stakeholders. Dat gaat vooral over financiële en crisiscommunicatie. Het 25-koppige team keek uit naar een nieuwe locatie. MERAKI slaagde erin de corporate branding door te trekken in de inrichting.

Een moderne bedrijfsomgeving

“In ons kantoor komen veel bankiers, advocaten en dergelijke meer over de vloer,” aldus Ayrton. “We zochten dus een locatie met een zekere standing en uitstraling. Iets op het kruispunt van eigentijds en corporate. Veel ondernemingen in de marketing-, pr- en communicatiesector pakken graag uit met heel gedurfde, uitgesproken creatieve werkplekken. Dat ging voor ons net te ver. Het business-gevoel moest blijven primeren. Wie bij ons binnenstapt krijgt een gedegen indruk, die tegelijk heel eigen is aan FGS Global. De kantoorinrichting ligt met andere woorden helemaal in de lijn van onze corporate branding.”

Een ontwerp binnen het corporate branding concept

Dat het Brusselse kantoor zou verhuizen, stond al enige tijd vast. Ayrton ging dus enkele mogelijke panden bekijken. Bleef de vraag wie de inrichting uiteindelijk voor zijn rekening zou nemen. “Een van de makelaars met wie ik in contact kwam, stelde mij voor aan MERAKI. Het klikte het al meteen. Dat gevoel groeide alleen maar toen we de geschikte locatie vonden. Ze snapten onmiddellijk wat we voor ogen hadden. Het team dacht met ons mee, zocht en vond mogelijkheden binnen de lijnen van onze corporate branding en kwam heel snel met goede ideeën op de proppen. Kortom, het stond totaal niet ter discussie dat we de inrichting aan hen zouden toevertrouwen.”

Een duidelijke, maar nooit dogmatische visie

Van architecten mag je verwachten dat ze een visie hebben op hoe je een ruimte inricht. Sommige zijn evenwel nogal onwrikbaar in hun overtuigingen. De ervaring met MERAKI is anders, vertelt Ayrton: “Zij luisteren aandachtig naar onze briefing en bedenken een concept dat daar volkomen aan beantwoordt. Maar dan gaan ze een stap verder. Ze stellen alternatieven voor, die telkens weer beter, innovatiever, efficiënter of budgetvriendelijker zijn.”

Corporate branding met positief effect op de medewerkers

MERAKI had bijvoorbeeld de ingeving om een lounge te voorzien, waar alle medewerkers genieten van een prachtig panorama op Brussel. De mensen van FGS Global hadden op die plaats het onthaal gepland. Nu zijn de werkruimte en de ruimte waar de klanten komen van elkaar gescheiden. De lichtinval is op elke plaats ideaal, ook al greep men daar amper in. Het Brusselse kantoor sluit vandaag nauw aan bij de corporate branding van de internationale groep, maar heeft toch zijn eigenheid. En de medewerkers? “Ook wij voerden de voorbije jaren flexibele work-from-home policy in, maar toch zie je dat onze mensen opnieuw heel vaak op kantoor komen werken. Dat zegt alles, lijkt me,” besluit Ayrton.

Wil jij een nieuw kantoor laten inrichten of is je huidige werkplek aan een opfrissing toe? Neem dan vandaag nog contact op met Meraki. Of vul onderstaand formulier in.

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Meraki

Meer weten?

Meraki Beyond Design & Build

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Meraki

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials