Jouw elektrotechnisch materiaal vlot geleverd: de gepaste logistieke service als handelsmerk

Als je als installateur of bedrijf die installatiemateriaal of elektrotechnische producten bestelt, wil je uiteraard dat je order zo snel en vlot mogelijk geleverd wordt. Elektrogroothandel Cebeo zet sterk in op een vlotte logistieke afhandeling van elke bestelling met snelle standaardverzending en oplossingen op maat.

“Als groothandel is distributie en verwerking van bestellingen onze core business”, legt Regiomanager Patrick Delbaere uit. “Wat de productieomgeving is voor een bedrijf, is logistiek voor ons. Wij willen de klant zoveel mogelijk ontzorgen.”

Wat de productieomgeving is voor een bedrijf, is logistiek voor ons.

Centraal distributiecentrum in Moeskroen

Het hart van de logistiek bij Cebeo is het centraal magazijn in Moeskroen. “Dat is de centrale stock met alle artikels die door ons besteld worden. Er liggen 55.000 verschillende referenties, van heel klein installatiemateriaal tot grote producten. De uitdaging is om bestellingen zo efficiënt mogelijk te verwerken. Tegelijk willen we onze klanten niet te sterk beperken en hen flexibiliteit bieden wat hoeveelheden betreft. Daarom werken we ook niet volautomatisch, want dan zit je vast aan standaardhoeveelheden en omverpakkingen. In het magazijn verwerken meer dan 200 mensen dagelijks orders. De bestelbonnen die binnenkomen, worden opgesplitst om de orderpicking efficiënt te laten verlopen. Vervolgens worden alle producten opnieuw samengebracht om ze aan de klant te leveren.”

Vandaag besteld, morgen geleverd waar jij het wenst

Wie een product bestelt, wacht liever niet (te) lang op zijn levering. Ook de werken op een werf mogen geen vertraging oplopen omdat een stuk ontbreekt. Daarom biedt Cebeo de garantie dat artikels die centraal op stock liggen, de volgende dag geleverd worden. Via de webshop kun je zelfs tot 19u bestellen. Vervolgens kun je kiezen uit levering op je bedrijf, thuis of op de werf, of afhaling in een van de filialen. “Dit is de standaardservice voor elke klant”, laat Patrick optekenen.

Logistieke dienstverlening op maat

Daarnaast biedt Cebeo een heel pakket logistieke diensten op maat van de klant aan. “Zo kan een bedrijf vragen om producten rechtstreeks in een bepaald magazijn te leveren. Wanneer een productiebedrijf een noodgeval heeft, kunnen we binnen de drie uur een component leveren als die op stock is. Aan zo’n SOS-levering zijn uiteraard voorwaarden verbonden. We leveren ook op een specifieke manier als het nodig is. We kunnen verpakkingen aanpassen en verschillende producten samen in een kit stoppen. Met zulke diensten vereenvoudigen we het logistieke proces bij de klant.”

Transport optimaliseren

“Ook transport speelt een rol in het hele logistieke proces. Daarom heeft Cebeo een zusterbedrijf, Sobe-Log, waarmee we een deel van de leveringen uitvoeren. We werken ook samen met DHL. Het is onze bedoeling om het last-miletransport zoveel mogelijk in eigen beheer uit te voeren om ook daar in te spelen op de specifieke vragen van de klant. We willen ook in de laatste schakel van de keten persoonlijk contact met de klant hebben. Op die manier staat een klant in elke fase van het aankoopproces in contact met Cebeo.”

Wie bestelt bij Cebeo, kan rekenen op een vlotte logistieke afhandeling van zijn order.  Snelle levering en verzendopties op maat: Cebeo zorgt ervoor dat jij zonder zorgen de elektrische installatie bij je klant of in je bedrijf kunt afwerken. Meer weten? Stel je vraag rechtstreeks via het formulier hieronder!

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Cebeo

Meer weten?

Cebeo

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Cebeo

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials