Clarus kiest MERAKI voor nieuwe kantoorinrichting: “Onze kantoren zijn nu showroomwaardig”
Toen Clarus, 's werelds grootste fabrikant van glassboards, in 2019 neerstreek in België vroeg het aan specialist in kantoorinrichting MERAKI om de kantoren een grondige make-over te geven. En met succes, op amper drie maanden toverde het team de verouderde burelen om tot een hedendaagse werkplek die zelfs dienst kon doen als showroom.
Clarus werd opgericht in 2009 in de Verenigde Staten en is pionier op het gebied van hoogwaardige visuele communicatie- en samenwerkingssystemen. In 2019 besloot het bedrijf ook z’n kans te wagen om voet aan de grond te krijgen in Europa en koos voor België als uitvalsbasis. Laszlo de Kerchove, Plant Manager Clarus: “Als premium brand zocht mijn voorganger, Kempton Williams, een locatie in West-Europa. Hier in Soignies vonden we de ideale plek om onze productie en kantoren te vestigen.”
Zoektocht naar partner met dezelfde visie op kantoorinrichting
In de keuze voor het complex speelde de aanwezigheid van een groot magazijn en voldoende plaats voor een productielijn een grote rol. Laszlo: “De kantoren zelf waren weinig inspirerend. Vermits we leverancier zijn voor architecten of specialisten in kantoorinrichting, moesten we dus wel investeren in een grondige renovatie. Kempton ging op zoek naar een partner die onze kijk op een modern kantoor deelde, en vond die in het dynamische team van MERAKI.”
Het resultaat: functionele showroom
Op amper drie maanden wist MERAKI de kantoren van Clarus nieuw leven in te blazen. Laszlo: “Het was geen makkelijke opdracht. We wouden onze kantoren een dubbele functie geven. Allereerst moest het natuurlijk een fijne werkplek zijn waar onze medewerkers zich goed voelen en het beste van zichzelf kunnen geven. Tegelijk wouden we in de nieuwe kantoorinrichting onze producten een centrale plek geven, zodat potentiële klanten en partners zich meteen een goed beeld konden vormen. Daar zijn we zeker in geslaagd, want we krijgen complimenten bij de vleet!”
Meer dan design
Laszlo volgde de uitvoering van het project van nabij op en is vol lof over de samenwerking met MERAKI: “Van begin tot eind was het fijn om met hen te werken. De ploeg legde ook heel wat flexibiliteit aan de dag - tijdens het project wouden we de plannen nog aanpassen en dat was geen probleem. Daarnaast ging het team ook verder dan de nieuwe kantoorinrichting uittekenen. Ze regelden de werken van alle toeleveranciers, bijvoorbeeld ook de installatie van de elektriciteit en netwerkkabels. Het is echt fantastisch om te weten dat je project van A tot Z in betrouwbare handen is.”
Zijn ook jouw kantoren aan een upgrade toe? Neem contact op met de specialisten in kantoorinrichting van MERAKI via hun website of stel je vraag via onderstaand formulier.