Duurzaamheid: hoe wil CWS de toekomst tegemoet treden?

CWS heeft duurzaamheid in haar DNA. De leverancier van kwalitatieve en efficiënte hygiëne-oplossingen doet daarom meer dan louter producten aanbieden. Het bedrijf hanteert een circulair bedrijfsmodel waarbij het producten levert en vuile producten ophaalt om deze grondig te reinigen. Ondertussen zet het frisgewassen producten in de plaats.

Duurzaamheid en CWS gaan hand in hand

CWS maakt deel uit van de Duitse Haniel Group, waar het principe 'enkelfähig' centraal staat. Dat principe kan je vertalen als ‘gericht op een toekomst die ten goede komt aan onze kleinkinderen’. Hiermee biedt het bedrijf waarde en voordelen aan toekomstige generaties. CWS volgt dit principe door een circulair bedrijfsmodel toe te passen.

THINK CIRCULAR: cruciaal principe voor duurzaamheid

CWS Hygiene streeft ernaar gezonde en veilige werkomgevingen te creëren in uiteenlopende sectoren. Het bedrijf hanteert het 'Think Circular'-principe. Vanaf de eerste fase in een productie- of dienstenproces focust het daarbij op de drie kernpunten ‘reuse, reduce & recycle’.

Verken het circulaire businessmodel

Het circulaire businessmodel van CWS richt zich uiteraard op duurzaamheid. Zo huur je bijvoorbeeld een handdoekrol dispenser en sluit je meteen een onderhoudscontract af. Vervolgens worden de (biologisch) katoenen handdoekrollen frequent opgehaald en grondig gereinigd. Eventuele slijtagesporen van de producten worden gerepareerd zodat het hele product, dat nog perfect kan dienen, niet moet worden weggegooid.

Doe je een beroep op CWS voor je vloermatten en sanitaire afvalbakken? Ook die worden altijd schoongemaakt en hergebruikt. Het handige is dat jij je nooit zorgen hoeft te maken om de reiniging of reparaties, want CWS neemt de volledige ontzorging voor zijn rekening.

Meten is weten: duurzame aanpak in cijfers

CWS focust ook op duurzaamheid als het gaat om productbeschadiging. Er wordt altijd gekozen voor repareren in plaats van weggooien, met behoud van kwaliteit. Wanneer herstel niet mogelijk is, zal het product gerecycleerd worden tot een nieuw product. Zo hebben ze bijvoorbeeld deurmatten van gerecycleerd plastic flessen beschikbaar.

Na een analyse van de reparaties bij de hele CWS Group, kwamen de volgende cijfers naar voren:

  • 21.887 matten
  • 5 miljoen kledingstukken
  • 2,74 miljoen duurzame werkkledij

Verder recycleerde CWS maar liefst 37.701 handdoekautomaten. Het bedrijf is dus niet alleen specialist in sanitaire hygiëne en vloerverzorging, maar ook één van de koplopers op het vlak van duurzaam ondernemen.

Op naar een betere wereld met concrete doelstellingen

CWS richt zich, net als Haniel Group, op duurzaamheid en een groene toekomst. Om hun uitstoot met 50% te reduceren tegen 2020 vernieuwde het bedrijf reeds zijn eigen wasserij. Deze draait nu efficiënter en ecologischer.

Daarnaast treffen ze maatregelen om hun serviceroutes efficiënter te organiseren. Zo worden er minder kilometers afgelegd met minder uitstoot als gevolg. Verder onderzoekt CWS momenteel mogelijkheden om hun wagenpark in te richten voor elektrische kracht.

Meer weten over de duurzame maatregelen die CWS neemt? Stel je vraag via onderstaand invulformulier.

Lees meer:

Deurmat met logo in je bedrijf? CWS garandeert kwaliteit en ontzorging

Handdoekautomaat als duurzame oplossing voor hygiëne op de werkvloer

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en CWS Hygiene

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • CWS Hygiene
  • Berchemstadionstraat 78
    2600 Berchem
  • 0800 97 180

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials