Comfort en welzijn op de werkplaats: ook jouw medewerkers verdienen de beste zorgen

De laatste jaren gaat er steeds meer aandacht naar welzijn van medewerkers op de werkplaats. Het idee dat een comfortabele werkomgeving het werkplezier en de productiviteit vergroot wint overal aan belang. Ook kmo’s investeren steeds vaker in infrastructuur en services gericht op het comfort en welbevinden van werknemers. Experten stellen vast dat COVID-19 deze ontwikkelingen nog doet versnellen.

Gezondheid en veiligheid op de werkvloer

De beweging die bedrijven hebben ingezet in de richting van gezonde en veilige werkomgevingen is vandaag in een stroomversnelling geraakt.

De infrastructuur die op elk moment van de dag moet zorgen voor een aangename temperatuur, luchtvochtigheid, luchtcirculatie enzovoort, ontwikkelt snel en vindt zijn weg van de grootste multinationals tot bij de kleinste kmo’s.

De coronacrisis heeft dat tempo kracht bijgezet én zorgt voor grote veranderingen. Expert in Facility Management VINCI Facilities staat bedrijven bij in de aanpassing van hun infrastructuur met het oog op veiligheid en gezondheid.

De specialisten van VINCI Facilities herbekijken niet alleen de inrichting en het gebruik van kantoorruimtes om een veilig gebruik mogelijk te maken. Ze passen ook hun technische infrastructuur aan zoals bijvoorbeeld ventilatiegroepen. Deze moeten in post-coronatijden immers meer werken op buitenlucht om een goede luchtcirculatie en een gezonde werkomgeving te creëren.

Lees verder onder de foto

Comfort en welzijn op het werk

Naast toenemende aandacht voor een veilige en gezonde werkvloer stelt VINCI Facilities vast dat bedrijven steeds meer inzetten op een aanbod van zogenaamde ‘soft services’ voor hun medewerkers. Philippe Van Hasselt, Business Development Manager bij VINCI Facilities, licht toe:

“Hospitality Management is gericht op de verzorging van je medewerkers op allerlei vlakken om zo het welzijn en comfort op de werkplaats te vergroten. Denk hierbij onder andere aan de mogelijkheid die vele bedrijven bieden om pakjes te laten leveren op het werk. Maar het kan ook verder gaan. Er zijn ondernemingen die de boodschappen van hun werknemers laten bezorgen, zodat zij na een drukke werkdag niet meer eerst naar de winkel moeten.”

VINCI Facilities tekent deze diensten uit volgens de wensen en het budget van elke klant. Indien gewenst zorgen wij voor een Hospitality Manager ter plaatse. Deze gaat proactief te werk om de klant op elk vlak te ontzorgen. Is er een vergadering afgelopen? Dan zorgt die persoon ervoor dat de taxi voorgereden wordt, dat de klant op de hoogte gesteld wordt van de huidige verkeerssituatie enzovoort. Je kan het een beetje vergelijken met sommige hotelservices.

VINCI Facilities focust op de eindgebruiker

Door de jaren heen bouwde VINCI Facilities een groot klantenbestand uit rond deze diensten. Volgens Chris Ryssaert, Business Development Manager bij VINCI Facilities, is het succes hiervan grotendeels te verklaren door de klantgerichtheid van het bedrijf.

Chris Ryssaert: “Onze focus ligt altijd op de eindgebruiker. Als die niet tevreden is, zal onze klant dat weten en dan komt dat bij ons terecht. We ontwerpen oplossingen op maat van het personeel dat dagelijks gebruik maakt van de infrastructuur. Zo komen we tegemoet aan de wensen van elke betrokken partij.”

Wil jij ook bouwen aan een comfortabele en veilige werkomgeving voor jouw medewerkers? Neem dan meteen contact op met de specialisten van VINCI Facilities.

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en VINCI Facilities

Meer weten?

VINCI Facilities

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • VINCI Facilities

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials