Hybride werken vraagt een stimulerende, efficiënte kantoorinrichting
Nooit eerder speelde de kantoorinrichting zo’n belangrijke rol in de War for Talent en in uw retentiebeleid als vandaag. Het hybride werken waar we met zijn allen volop voor gaan, vraagt op kantoor werkplekken die efficiënt zijn en stimulerend werken. Als aanbieder van integrated facility management heeft VINCI Facilities ook de expertise in huis om uw werkruimtes aan te passen aan de hedendaagse noden, rekening houdend met uw bedrijfscultuur.
“Het zit in ons DNA om u te ontzorgen, zowel met hard services rond facilitair beheer als met soft services. Voor de inrichting van kantoren bouwden we een team uit van vijf creatieve interieurarchitecten en een change manager. Zij werken nauw samen met onze technische experten. Ook voor de audiovisuele uitrusting hebben we eigen expertise in huis. In een gespecialiseerd ‘design and build’-concept realiseren we de juiste werkplekken voor u en uw medewerkers”, stelt Marnix Dejonghe, cluster manager voor facilitair beheer.
Activity based kantoorinrichting
“Wanneer u verhuist, verbouwt, toe bent aan een nieuwe kantoorinrichting of een veranderingstraject wil doorvoeren, gaan we in drie fases te werk”, vertelt interieurarchitecte Kim Vanuytsel. “Allereerst maken we een diepgaande analyse van uw behoeften en van de waarden van uw bedrijf. Deze input resulteert vervolgens in een vlekkenplan, weergegeven in 2D, waarop de ruimtes voor vergaderingen, besprekingen, concentratiewerk, informele ontmoetingen,… worden aangeduid.
Van daaruit vertrekken we om een space planning op te maken.”
Eens de space planning op punt staat, volgt er een 3D-ontwerp en gaat de interieurarchitect aan de slag voor de look and feel van uw kantoorruimte.
Optimale inrichting
“Met VINCI Facilities heeft u één aanspreekpunt voor de volledige kantoorinrichting, inclusief verlichting, verwarming, vloerbekleding,… uiteraard rekening houdend met duurzaamheid, een goede akoestiek, aangepaste ventilatie en een goede ergonomie”, vertelt Marnix Dejonghe nog.
“Vierkante meters zijn duur. Wij vinden het belangrijk om de ruimtes altijd zo efficiënt en optimaal mogelijk in te richten én waar mogelijk polyvalent gebruik te introduceren. De kantine bijvoorbeeld kan mogelijk met een kleine ingreep op andere ogenblikken een ideale vergaderruimte of een handig auditorium zijn”, voegt Kim Vanuytsel er nog aan toe.
Verhoog uw comfort met WAVE
VINCI Facilities ontwikkelde met WAVE een handige en fijne toevoeging aan de slimme beheerssystemen van uw gebouw. Via de app kunnen de gebruikers in de ruimte waarin ze zich bevinden zelf de verlichting, zonnewering, verwarming,… beheren en aanpassen aan hun comfort. Vanop afstand kunnen ze met de app ook een werkplek, vergaderzaal, parkeerplaats,… reserveren. Als beheerder van het gebouw stuurt u via een dashboard wie tot welke ruimtes toegang heeft.
VINCI Facilities, Havenlaan 86C, bus 201, 1000 Brussel, T 02 422 26 11, info@vinci-facilities.com, www.vinci-facilities.be