OCB: kwalitatieve keuringen en innovatieve service

Samen met de energieprijzen, swingen ook de aanvragen voor keuringen van laadinfrastructuur, zonnepanelen en batterijen die bij keuringsorganisme OCB binnenkomen de pan uit. Volgens marketingverantwoordelijke Tiffany Badts is OCB perfect uitgerust om deze toestroom vlot te verwerken. Een unieke werkwijze waarin korte communicatielijnen en innovatie centraal staan, zorgt daar dagelijks voor.

Energieprijzen zorgen voor stijging keuringsaanvragen

Hernieuwbare energie en zelfconsumptie zijn vandaag meer trending dan ooit tevoren. Onzekerheid met betrekking tot de energietoevoer en torenhoge prijzen liggen aan de basis van een toenemende vraag naar zonnepanelen, vertelt Tiffany Badts. Tegelijk neemt ook de vraag naar batterijen en laadinfrastructuur toe, niet het minst bij kmo’s.

“Bedrijven investeren massaal in zonnepanelen als antwoord op de stijgende energieprijzen. Bovendien moeten zij hun wagenpark elektrificeren, ook dat zorgt voor een toename van zonnepanelen, batterijen en laadinfrastructuur, dat merken wij aan de keuringsaanvragen die wij hier dagelijks moeten verwerken. Als keuringsorganisme focust OCB zich al jaren op de B2B-markt. Wij zijn dus perfect uitgerust om aan deze grote vraag te voldoen én een adequate dienstverlening te bieden waar al deze bedrijven op rekenen.”

Snel schakelen, vlot communiceren

OCB wil garant staan voor een uitstekende service en kwaliteit, benadrukt Tiffany. Snelle reactie en communicatie en een persoonlijk aanspreekpunt zijn daarbij van groot belang.

“Wij gaan er prat op dat de klant binnen de 48 uur een offerte mag verwachten. Ontvangen wij daar een akkoord op, dan gaat het naar de planningsdienst en de keurder. Die laatste maakt opnieuw binnen de 48 uur een afspraak.

Daarnaast maken wij vooral het verschil doordat onze keurders het rechtstreekse aanspreekpunt zijn van onze klanten. Elke klant heeft dus een direct contact met de persoon die bij hem over de vloer komt. Dat zorg voor een vlotte communicatie en transparantie.”

Innovatie en digitalisering

Ten slotte zet OCB ook voortdurend in op innovatie en digitalisering. Het bedrijf laat zich daarbij onder andere leiden door de suggesties en vragen van zijn klanten.

“We waren de eersten om na een keuring een QR-code te bevestigen op het gekeurde toestel. Die code is gekoppeld met de werkbon, het verslag en de verschillende schema’s. Zo kan de klant die altijd digitaal raadplegen.

Dat is ondertussen niet nieuw meer, dus gingen we een stap verder. Vandaag kan de klant zélf tot 5 documenten koppelen aan die code. Denk bijvoorbeeld aan handleidingen over machinerichtlijnen. Zo proberen we steeds vooruitstrevend te zijn en de service voor al onze klanten te verbeteren.”  

OCB vzw
Koningin Astridlaan 60
2550 Kontich
Info@ocb.be
www.ocb.be
Telefoon: 0800 13 890

Wilt u meer weten?

OCB

Bekijk de socials