CRM-oplossingen van Belgische bodem, op maat van kmo’s
100% Belgische CRM-oplossingen voor de wereldwijde markt én op maat van kmo’s, dat is waar Efficy voor staat. Met een hoofdzetel in ons land, een volledig Nederlandstalige software en support en oplossingen die volledig conform de Europese privacywetgeving zijn, biedt Efficy een sterk alternatief voor de grote, Amerikaanse spelers. Dat vertelt François Stasse, Head of Sales Belgique & Luxembourg bij het bedrijf.
CRM voor zelfstandigen en multinationals
“Wij ontwikkelen en implementeren CRM-oplossingen voor alle soorten ondernemingen”, vertelt François Stasse.
“In 2019 stelden we ons de ambitie om op 5 jaar tijd, 5 keer groter te zijn en 5% van de Europese CRM-markt te veroveren. Om dat waar te maken deden we verschillende overnames. Zo kunnen we CRM-oplossingen aanbieden in verschillende landen en op maat van zelfstandigen, kmo’s en grote ondernemingen. Van de vastgoedsector en het bankwezen tot de advocatuur en de zorg: iedereen vindt bij ons de geschikte oplossing.”
Tailor made of ready-to-go CRM software
Efficy CRM software bestaat grosso modo uit twee verschillende categorieën. Enerzijds kunnen klanten kiezen voor de originele Efficy CRM, Efficy Enterprise. Anderzijds biedt het bedrijf ook een gestandaardiseerd out-of-the-box pakket aan, Efficy SMB.
“Met onze Enterprise oplossing richten we ons tot de omvangrijkere kmo’s en grote bedrijven die nood hebben aan een flexibel en tailor made CRM. We onderzoeken daarbij wat de behoeften van de klant zijn, hoe zijn business eruit ziet en stemmen ons systeem daarop af. Zo kunnen onze klanten al hun bedrijfsprocessen terugvinden in hun CRM.
Voor kmo’s en kleinere bedrijven is ons out-of-the-box pakket bijzonder interessant. Dit is een gestandaardiseerd en dus minder flexibel pakket dat wél bijzonder gebruiksvriendelijk en doeltreffend is. De lagere instapprijs maakt het vooral interessant voor ondernemingen die voor het eerst gebruikmaken van een CRM.”
Online veiligheid
Het is met name op de markt van de kmo’s dat François Stasse veel ziet bewegen. De coronacrisis en de impact ervan op onze manier van werken, is hier doorslaggevend in.
“2020 stond bij de meeste bedrijven in het teken van overleven. In 2021 zagen we een echte mentaliteitswijziging. De coronacrisis gaf een impuls aan het thuis- en online werken. Dan komen CRM en ook marketing automation oplossingen ook op de radar van kmo’s. Het is vooral een toegenomen bewustwording van het belang van veiligheid, privacy en gdpr-compliancy dat deze dynamiek drijft. Onze CRM-oplossingenkunnen veilig thuiswerken immers faciliteren.”
Verschillende toepassingen, 1 look-and-feel
Door verschillende overnames heeft Efficy een breed gamma aan CRM-oplossingen in de aanbieding. In 2022 zal het deze integreren in een nieuw en eenvormig systeem.
“Vandaag draaien onze toepassingen vaak op verschillende platformen. Het komende jaar lanceren we een nieuw systeem met een nieuwe ontwerptechnologie zodat we alles kunnen integreren en dezelfde look-and-feel geven. Dit heeft het grote voordeel dat het CRM kan meegroeien met onze klanten én dat er ook marketing automation-oplossingen in geïntegreerd zullen worden.”
EFFICY - Kolonel Bourgstraat 122 - 1140 Evere - België
02 648 18 98 - www.efficy.com - marketing@efficy.com