Automatisering maakt persoonlijke dienstverlening mogelijk

Met de bedrijfssoftware van AFAS krijgt ook jouw kmo de kans om doorgedreven te automatiseren. Van accounting en CRM tot logistiek, projectadministratie en HR: AFAS heeft alles in huis om leuker, beter én efficiënter te werken. Volgens directeur van AFAS Software België Machiel den Dekker is automatisering bovendien the way to go om tijd te maken voor persoonlijke dienstverlening en menselijk contact. “Als bedrijven innovatie volop implementeren, kunnen ze meer aandacht geven aan hun medewerkers, klanten en partners”, benadrukt hij.

Groeiende softwareprovider

Machiel den Dekker begon zijn carrière bij het Nederlandse familiebedrijf AFAS als consultant. In 2009 werd hij operationeel verantwoordelijke voor AFAS Software België. Sinds 2017 is hij er algemeen directeur.

“In 2009 zette AFAS Software zijn eerste, bescheiden stappen op de Belgische markt. Dat deden we met een overname van onze toenmalige, Belgische dealer. Sindsdien realiseren we elk jaar een groei van 15 tot 20%. In 2021 verhuisden we naar ons nieuwe Clubhuis in Kontich, dé plek waar onze 55 medewerkers samenkomen, klanten opleidingen volgen en mensen ondergedompeld worden in de AFAS cultuur en identiteit”.

Sneller, beter, efficiënter

Met de software van AFAS kunnen kleine en middelgrote bedrijven vlot automatiseren en zo sneller, beter en efficiënter werken. Om dat waar te maken levert het bedrijf oplossingen op twee grote pijlers.

“AFAS inspireert beter ondernemen, en dat doen we in de eerste plaats met onze ERP software. Die maakt een complete automatisering mogelijk van je boekhouding, logistieke processen, projectadministratie, klanten- en relatiebeheer enzovoort. Hiermee richten we ons in de eerste plaats op kmo’s van 20 tot 200 medewerkers in de diensten- en retailsector of bij groothandels.

De tweede pijler is onze HR-software, waarmee we de life cycle van iedere medewerker kunnen automatiseren. Denk aan verwerking van verlof, loonverwerking, werving en selectie. Daar ligt onze focus meer op grote bedrijven.”

Totaaloplossingen

Vandaag heeft AFAS Software 11.000 klanten in Nederland en België. Zij gebruiken geen maatwerksoftware, wel een uitstekend in te richten totaaloplossing voor al hun bedrijfsprocessen.

“In de ontwikkeling van onze software maken we gebruik van feedback die 11.000 bedrijven ons voortdurend geven. Daarom moeten we het warm water niet steeds opnieuw uitvinden, maar kunnen we ons focussen op goede opleidingen en vlotte implementaties. Vanzelfsprekend staan wij onze klanten ook bij met een uitstekende dienstverlening achteraf.”

Automatisering voor menselijk contact

Volgens Machiel zullen technologische ontwikkelingen als AI en blockchain ongetwijfeld veel veranderen voor AFAS en zijn klanten. Toch zal dat niet ten koste gaan van een persoonlijke dienstverlening.

“Alleen met een goede automatiseringsgraad schep je ruimte voor persoonlijke service. Wanneer je de juiste processen automatiseert, kan je meer aandacht en tijd schenken aan écht menselijk contact. Daar zal de komende jaren steeds meer nood aan zijn. En dat creëren wij met onze software.

AFAS Software - Prins Boudewijnlaan 7A - 2550 Kontich - T 015 28 19 10 - info@afas.be - www.afas.be 

Wilt u meer weten?

AFAS Software

Bekijk de socials