Met deze technieken laat jij je bedrijf in 2024 verder groeien
Op de arbeidsmarkt heb je in vrijwel elke sector tegenwoordig concurrentie, omdat er gigantisch veel ondernemers in Nederland, en natuurlijk in Europa en de rest van de wereld, actief zijn. De maatschappelijke veranderingen volgen elkaar sneller dan ooit op vanwege de vele technologische innovaties. Er komen veel nieuwe banen bij, maar er verdwijnen ook weer veel banen door optimalisering van systemen en natuurlijk de kunstmatige intelligentie.
Marketing is natuurlijk van alle tijden, maar veel ouderwetse marketingtechnieken werken niet meer goed in 2024 en daarom moet je als bedrijf innovatief, origineel en slim uit te hoek komen. Met de onderstaande technieken zorg je voor meer groei in 2024.
Growth hacking
Veel startups zijn snel gegroeid door gebruik te maken van het fenomeen Growth Hacking. Bedrijven die zich met Growth Hacking bezighouden, maken dankbaar gebruik van de laatste technologische ontwikkelingen om zo snel te groeien. De focus ligt daarbij onder meer op meetbaarheid.
Er wordt constant gecontroleerd of de activiteiten wel daadwerkelijk effect hebben. Ook worden er kleine experimenten uitgevoerd om te kijken wat werkt en niet werkt, zodat er effectieve maatregelen genomen kunnen worden. Een bedrijf als Sprints and Sneakers heeft veel verstand van Growth Hacking en kan jou helpen om dit in je bedrijf te implementeren.
Partnerschap met influencers
In dit sociale media-tijdperk kun je als ondernemer de verschillende kanalen niet links laten liggen. Uiteraard is het belangrijk om je daar goed te positioneren als ondernemer, maar dat doen vrijwel alle ondernemers al dus het is lastig om daar uniek in te zijn. Het is in 2024 echter wel interessant om zaken te doen met influencers.
De gemiddelde influencer heeft namelijk veel fans en die waarderen alles wat hij of zij doet. Als jij een goed product verkoopt dat past bij de doelgroep van een bepaalde influencer, dan is het verstandig om eens contact met die persoon op te nemen.
Online events passen bij 2024
Als bedrijf heb je niet alleen klanten nodig, maar tegelijkertijd ook partnerbedrijven en andere organisaties die jou verder kunnen helpen of jij hen. Die mensen kom je waarschijnlijk niet elke dag tegen in de supermarkt en om die reden is het belangrijk om zo nu en dan bedrijfsevents te bezoeken. Natuurlijk moet je af en toe fysieke events bezoeken, maar we begrijpen tegelijkertijd ook goed dat je daar niet altijd tijd voor hebt.
Online events passen gelukkig helemaal bij 2024 vanwege de vele technologische mogelijkheden van platforms. Neem bijvoorbeeld deel aan een webinair of neem deel aan een rondetafelgesprek.
Het belang van consistentie
Als laatste willen we nog even kort aangeven dat het als bedrijf belangrijk is om consistent te zijn. Als je bijvoorbeeld content maakt, doe dit dan op regelmatige basis. Zo wek je vertrouwen op bij de gemiddelde websitebezoeker.
Stel een vraag
aan een specialist
Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.
Ook interessant
Bert Van Thilborgh: Surfen op golven van verandering
We leven in turbulente tijden. Iedereen voelt dat de wereld in een hoog tempo ingrijpen...
Interessante bedrijven
Agentschap Innoveren & Ondernemen