Hyundai schakelt een versnelling hoger met de i40 Sedan

Mobiliteit

Bij elk model legt Hyundai zijn ambities wat hoger en dat is zeker het geval voor de i40 reeks. Na de lancering, vorig jaar, breidt Hyundai het aanbod uit met de i40 sedan. De i40 sedan 2012 is goed afgewerkt en rijkelijk uitgerust en toont zich heel uitnodigend. Net als bij de rest van de vloot garandeert Hyundai de goede werking van de i40 voor minstens vijf jaar, en dit zonder kilometerbeperking.

De i40 sedan 2012, heeft een strak ontwerp met een steile daklijn die een beetje doet denken aan een coupé, maar zonder in te leveren op de ruimte achterin. Met goed uitgewerkte details zoals twee uitlaatpijpen (behalve op de 1.6 benzine) en led-lampen voor en achter streelt het model het oog en de trots van zijn toekomstige eigenaar. Voor de i40 sedan 2012 zijn vier motoren en drie afwerkinsgsniveaus mogelijk. Dat begint met de Loungeversie met 1.6 GDi of 1.7 CRDi 115. Dan volgt de Style-afwerking die alle motoren krijgt (1.6 GDi, 2.0 GDi, 1.7 CRDi 115 en 1.7 CRDi 136). Het gamma wordt afgerond met de Executive met 2.0 GDi of 1.7 CRDi, de twee enige motoren die ook met automaat leverbaar zijn.

Alles inbegrepen

De i40 sedan is wel heel vrijgevig in zijn standaarduitrusting en de passagiers zijn in de i40 sedan 2012 duidelijk aan het feest. Het interieur straalt klasse en kwaliteit uit. Bovendien worden de inzittenden in de watten gelegd door een op comfort afgestelde ophanging. De i40 Lounge kreeg nog mistlampen, een radio-cdspeler met zes luidsprekers, airconditioning, een elektrische parkeerrem en zeven airbags. Het Style-niveau geniet ook van een elektronische klimaatregeling met twee zones, een snelheidsregelaar en –begrenzer en parkeersensoren.

De meest rijkelijk uitgeruste versie is de Executive, voorzien van een gps met aanraakscherm, adaptieve xenonkoplampen, lederen zetels met verwarming vooraan en achteraan en elektrische bediening vooraan, een verwarmd stuurwiel, een achteruitrijcamera en handenvrije toegang. Bovendien kan elk niveau nog aangevuld worden met verschillende pakketten, zoals het Techno Pack op de Executive dat bestaat uit een rijstrookassistent die het stuur automatisch corrigeert, bandendrukcontrole, een automatisch parkeersysteem en zijdelingse airbags achterin.

Europees product

De basisuitrusting van Huyndai i40 steekt schril af tegen de Duitse gierigheid, zeker omdat je ook nog vijf jaar garantie zonder kilometerbeperking en pechbijstand in heel Europa krijgt. Hyundai komt dus met stevige argumenten op de proppen en speelde het klaar om in amper tien jaar tijd haar volledige gamma naar een Europees niveau te tillen. De bedrijfswagenmarkt was bij gebrek aan de juiste middelen lange tijd onontgonnen terrein voor de Koreanen, maar daar komt zeker verandering in. Om optimaal te beantwoorden aan de wensen van de Europese markt werd de i40 sedan 2012 ontworpen in het onderzoek- en ontwikkelingscentrum van het merk in het Duitse Rüsselsheim.

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

  • Autovak

  • Hyundai

  • Velodi

Bekijk de socials