De nieuwe Renault Clio ziet er stralender uit dan ooit tevoren

Mobiliteit

De Franse autoconstructeur Renault presenteert de vierde generatie van de Clio. Het is meteen de eerste seriegeproduceerde auto met het nieuwe Renault-design. Daardoor ziet de nieuwe Clio er stralender uit dan ooit tevoren. Niet alleen het logo groeide, ook de proporties van de auto namen toe om de binnenruimte te vergroten. Samen met een modern motorenpalet kan de Clio er weer fris tegenaan. Ontdek de nieuwe Renault Clio in alle vestigingen tijdens het weekend van 20 en 21 oktober 2012.

De eerste generatie Renault Clio rolde al in 1990 van de band en ging 11,5 miljoen maal over de toonbank in meer dan 115 landen. Dat maakte de Clio één van de meest succesvolle wagens van de afgelopen jaren. Vandaag is de bestseller aan zijn vierde generatie toe en het opzet is meer dan geslaagd. Het design komt een stuk volwassener over. De nieuwe Renault Clio valt op door zijn nieuwe neus waarop het uitvergrote Renault-logo prijkt dat verticaal op een hoogglans zwarte achtergrond is geplaatst. De koplampen lopen spits naar boven en kregen een donkere tint mee waardoor de nieuwe Clio een pak sportiever overkomt. Ook de zwarte grille en zwarte afwerking in de bumper komt erg stoer over. De LED lampjes, in de grille vooraan, doen denken aan de nieuwe generatie Mégane.

Binneninrichting

Aan de binnenkant heeft de nieuwe Renault Clio een uiterst moderne look. Het instrumentenbord is daar het beste voorbeeld van. Tussen de twee ronde klokken staat een schitterend digitaal display en op de middenconsole is ruim plaats voor een groot scherm (7’) dat met de stem bediend kan worden en ook het infotainmentsysteem bedient. Naast navigatie, verzorgd door TomTom, is de R-Link voorzien van de eerste automobiele Appstore die handige apps beschikbaar stelt voor de gebruiker.

Nieuw is de mogelijkheid om je nieuwe Clio verregaand te personaliseren. Aan de buitenkant dan dat met sierstrips, buitenspiegelkappen, gekleurde velgen en striping voor het dak.

Zuinige motoren

De nieuwe Renault Clio is de eerste Renault met een driecilinder turbo. Onder de kap schuilt een 899 cc grote Energy TCe met 90 pk. Met een gemiddeld verbruik van 4,3 liter per 100 km en een CO2-uitstoot van 99 g/km uitstekend geschikt voor comfortabele stadsritten. Wie liever dieselt, kiest voor de 1.5 liter Energy dCi 90 met 90 pk. Volgens Renault met een gemiddeld verbruik van 3,2 liter en een uitstoot 83 g/km. Naast manueel schakelen kan je bij de vierde generatie van de Clio ook kiezen voor een automatische versnellingsbak met zes standen.

Eén van de opvallendste apps van de Renault R-Link is het Renault R-Sound Effect waarmee een eigen geluidsfeer kan worden weergegeven in de nieuwe Clio. Er kunnen 6 motorgeluiden worden gekozen die aan de hand van het gemaakte toerental een motorgeluid weergeven in de auto. De Renault Clio is van ongekend belang voor de Franse fabrikant en ongetwijfeld klaar om zijn marktaandeel te veroveren.

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

  • Hyundai

  • Velodi

  • Autovak

Bekijk de socials