Leaderboard BB.gif

1 op 8 Belgen ontbijt samen met Facebook

Marketing & Sales

Smartphones en tablets vervangen stilletjes aan de gewone gsm-industrie. Ook hebben sociale media platformen een enorme boost gekregen de laatste jaren. En door deze veranderingen verandert ook ons eigen leven, onze gewoontes en onze tijdsbesteding.


In een onderzoek voor IAB, Interactive Advertising Bureau, heeft men 7827 mensen ondervraagd waaronder 315 Belgen. Uit dit onderzoek heeft men afgeleid wat de Belg net doet wanneer hij sociale media bezoekt. Onder sociale media word hier verstaan Facebook, Twitter, Netlog en LinkedIn.


Wat opvallend is aan dit onderzoek is dat een kwart van de ondervraagden dit doet tijdens de werkpauze terwijl slechts 8 procent tijdens de werkuren sociale media bezoekt. Dit is vrij opmerkelijk volgens het onderzoeksbureau InSites Consulting. Belgen spenderen 82 procent van hun vrije tijd op een sociaal netwerk en 33 procent kan twee activiteiten op hetzelfde moment doen, kijken naar tv of naar de radio luisteren samen met een bezoekje aan een sociaal netwerk.


De Belgische top 10:


Wereldwijde top 10:


Het onderzoek was representatief verspreidt over 19 landen over heel de wereld zoals België, Tsjechië, Frankrijk, Duitsland, Italië, Nederland, Polen, Roemenië, Rusland, Spanje, Groot-Brittannië, USA, Japan, India, China, Australië, Brazilië, Argentinië en Canada.

Rectangle banner.gif

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials